English

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

افزایش امنیت اجتماعی ارمغان پر برکت ماه رمضان است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص تاثیر ماه رمضان بر کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی گفت: بررسی های آماری که طی سال های اخیر در کشور انجام شده نشان می دهد که در ماه رمضان اکثر جرایم نسبت به ماه های دیگر کمتر به وقوع می پیوندد.

افزایش امنیت اجتماعی ارمغان پر برکت ماه رمضان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: ماه مبارک رمضان که در آن با اوج فضیلت های الهی و معارف دینی در زندگی مردم روبرو هستیم تاثیر بسزایی در کاهش بزهکاری و جرم در جامعه و به تبع افزایش امنیت اجتماعی دارد.

وی علت کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان را وقوع نوعی تحول درونی در انسان ها عنوان کرد و اظهار داشت: فیوضات این ماه به حدی است که حتی انسان های بزهکار و خلافکار جامعه را نیز از موهبات خود محروم نمی سازد.

این مقام انتظامی بیان داشت: قدرت اثر گذاری این ماه بر دل های انسان ها به قدری است که مجرمان حدائقل حرمت آن را نگه می دارند و از پرداختن به خلاف ها و بزهکاری ها پرهیز می کنند. در این ماه امنیت اجتماعی خاصی بر جامعه حاکم می شود که در ماه های دیگر نظیر ندارد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: کاهش جرایم اجتماعی و اخلاقی و ارتقای سطح امنیت جامعه بر معنویت و قداست خاص این ماه دلالت دارد و این پیام را برای ما دارد که این ماه فرصت مناسبی برای زدودن زنگار ها و ناخالصی ها و بازگشت به ارزش های معنوی و الهی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: عموماً در ایام مذهبی و حتی اعیاد و روزهای جشن و شادی وقتی مردم از نظر فکری و جسمی درگیر برپایی مراسم باشند کمتر به فکر مسائل دیگر می افتند و حتی نوع جرم ارتکابی توسط مجرمان نیز در اینگونه مواقع تغییر می کند.

وی اضافه کرد: در ایام ماه رمضان هم اینگونه است معمولاً سرقت ها، قتل ها و آدم ربایی، تعرض و ... کاهش می یابد چون برخی از این جرایم با اعتقادات مذهبی مردم که معمولاً در ایام ماه رمضان و محرم شدت پیدا می کند در ارتباط است.

کریمی گفت :بدون تردید به دلیل فضای معنوی و عرفانی که در این ماه در جامعه وجود دارد سطح امنیت فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز افزایش پیدا می کند. تحقیقات نشان داده که با توجه به ارزشی که مردم برای ماه رمضان قائل هستند در این ماه سعی می کنند از لحاظ ظاهری رفتارها و برخوردهای خود را کنترل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه