English

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان خبر داد:

راه اندازی ۶ مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان از راه اندازی ۶ مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان خبر داد.

راه اندازی 6 مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مهدویان فر اظهارکرد: بر اساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار در اصفهان وجود داشتند که این آمار بر اساس سرشماری سال ۹۵ به حدود ۸۵ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار به ۳ دسته خود سرپرست، بی سرپرست و بد سرپرست تقسیم می شوند، ادامه داد:  زنانی که در مراکز توانمندسازی به قابلیت ارایه محصول می رسند، باید مکان هایی برای عرضه محصولات آنها فراهم شود از این رو شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته بازارچه هایی با عنوان «طعم مهربانی» در ۴۰ غرفه دایر کرده و زمینه عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار اعم از صنایع دستی، محصولات غذایی و دیگر تولیدات آنها را فراهم ساخته است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان چرخشی بودن بازارچه ها را از مهمترین قابلیت های آنها برشمرد و گفت: این بازارچه ها تاکنون به واسطه معاونت های فرهنگی مناطق در  ۶ منطقه شهرداری اصفهان برپا شده است تا این زنان به توانمندی برسند.

وی با اشاره به اینکه متولی مساعدت این افراد شهرداری نیست توضیح داد: شهرداری تنها در زمینه عرضه محصولات این افراد و برپایی نمایشگاه ها و مراسمات می تواند اقداماتی انجام دهد و سایر اقدامات به عهده بهزیستی است.

مهدویان فر افزود: یکی از مطالبات زنان سرپرست خانوار، اختصاص مکان یا مکان های ثابت برای بازارچه هاست که در حال حاضر نیز جانمایی چند نقطه انجام شده و موضوع در حال بررسی است.

وی از راه اندازی ۶ مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان خبر داد وخاطرنشان کرد: این مراکز با هدف پرورش استعدادها و شکوفایی آنان در شهر تشکیل شده اند اما در صورت وجود مکانی ثابت برای ارایه محصولات این افراد، امید است اقتصاد خانوار آنان نیز بهبود یابد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته خیریه ها تنها نقش حمایتی داشتند، افزود: اما خوشبختانه امروزه این خیریه ها در کنار خدمات حمایتی به توانمند سازی افراد هم توجه دارند که این مسئله قابل توجهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه