English

آموزش پیشگیری از اعتیاد در مساجد مازندران

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران اعلام کرد:کارشناسان این سازمان امسال در تمامی شب های ماه مبارک رمضان با حضور در بعضی از مساجد ، چگونگی پیشگیری از اعتیاد را به مردم آموزش می دهند.

آموزش پیشگیری از اعتیاد در مساجد مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، رقیه رحمانی گفت :این برنامه آموزشی با عنوان '30 شب 30 مسجد ' با هدف آگاهسازی عموم مردم به اجرا گذاشته شده است

وی افزود که این برنامه در هر شهرستانی با همکاری سازمان های مردم نهاد اجرا می شود و در آن کارشناسان در طول ماه مبارک رمضان هر شب در یک مسجد شهرستان محل ماموریت حضور می یابند و حاضران را در باره مواد مخدر و راههای پیشگیری از اعتیاد آگاه می کنند .

معاون بهزیستی مازندران گفت : هدف از این برنامه افزایش مهارت ' نه ' گفتن است و هدف ما تنها آموزش پیشگیری از اعتیاد نیست ، بلکه قصد داریم تا مهارت های زندگی و فرزند پروری را نیز به والدین آموزش دهیم.

وی همچنین از آموزش 500 روحانی توسط کارشناسان مجرب و متخصص بهزیستی خبر داد و افزود که هدف این بود که این روحانیون با حضور در مساجد سراسر استان بتوانند به عنوان مبلغ در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی به والدین و عموم مردم آموزش بدهند.

رحمانی ارائه مشاوره رایگان به حاضران در مساجد بعد از سخنرانی توسط کارشناسان ، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و معرفی خط تلفن ملی اعتیاد 09628 و تلفن صدای مشاور استان به شماره 1480 را از دیگر برنامه های پیشگیرانه بهزیستی مازندران برای مقابله با اعتیاد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی گفت : برای سخنرانی روسا و یا کارشناسان مطلع و مجرب بهزیستی در نماز جمعه شهرستان ها هم در طول ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و هماهنگی شده است .

معاون بهزیستی مازندران از اجرای طرح خانه و مدرسه هم خبر داد و گفت که در این طرح کارشناسان متخصص آموزش های لازم را در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد به خانواده ها در کنار فرزندانشان به صورت بازی درمانی و کاردستی ارائه می دهند .

بر اساس آمارهای رسمی کمتر از 60 هزار نفر در استان سه میلیون و 300 هزار نفری مازندران به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند.

هم اکنون دستکم 139 سازمان مردم نهاد حوزه مواد مخدر در مازندران فعالیت دارند که بیش از 90 درصد آنها مجوزشان را از بهزیستی دریافت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه