English

معاون استاندار گلستان

هیچ موردی از بیماری "تب کریمه کنگو" در استان گلستان گزارش نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان گلستان گزارش نشده اما به علت ابتلای چند مورد در استان همجوار ما مازندران، باید همه اقدامات پیشگیرانه در حوزه این بیماری خطرناک انجام شود.

هیچ موردی از بیماری "تب کریمه کنگو" در استان گلستان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر طهماسبی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در استان گلستان با تأکید بر آموزش و اطلاع رسانی پیرامون این بیماری اظهار داشت: آموزش و ترویج عمومی به ویژه در گروه‌های در معرض خطر مانند دامدارن، کارکنان کشتارگاه‌ها، سلاخان، قصابان، کشاورزان، جنگل‌بانان و به خصوص روستائیان و عشایر در راستای آشنایی با بیماری از ضروریات است.

وی ادامه داد: اهتمام لازم به توسعه فضاهای کشتارگاهی بهداشتی و کشتار دام در مراکز مجاز ، ساماندهی کشتار دام در روستاها، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی در کارکنان زنجیره کشتار و انتقال گوشت و هم چنین افراد شاغل در هنگام کار با دام‎ها مشتمل بر واکسیناسیون، تزریقات و غیره در کنار بهسازی دامداری‌های سنتی و اماکن دامی از مهم‌ترین اقداماتی است که در جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری باید صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، سمپاشی هدفمند محیط نگهداری دام‌ها را از دیگر اقدامات مؤثر در زمینه کنترل و پیشگیری اعلام کرد و افزود: در این خصوص باید از ظرفیت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها استفاده شود.

طهماسبی تصریح کرد: اطلاع‎رسانی پیرامون بیماری تب کریمه کنگو توسط مدیرکل دامپزشکی استان گلستان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان نیز انتظار داریم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین خواستار بازرسی و نظارت هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی استان از مراکز فروش گوشت و همچنین رستوران‌ها شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی