English

مدیرکل محیط زیست استان گلستان

پرورش ماهیان بومی در تالاب‎های گلستان توسعه می‎یابد

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: استفاده از ماهیان تالاب با قلاب برای جوامع محلی مجاز است و برای حق آبه تالاب‌ها، با آب منطقه‎ای و وزارت نیرو رایزنی شده و تمهیدات لازم برای استفاده حق آبه از سدها و رودخانه‎ها دیده شده است.

پرورش ماهیان بومی در تالاب‎های گلستان توسعه می‎یابد

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل مهاجر شامگاه سه‎شنبه در جمع خبرنگاران در بازدید از تالاب بین المللی آلاگل اظهار داشت: 3 تالاب بین المللی در مرز مشترک ایران و ترکمنستان قرار دارد که تالاب آلماگل با  300 هکتار دارای آب شیرین، تالاب اجی گل با 250 هکتار با درجه نمک بسیار بالا و تالاب آلماگل با 2 هزار و 500 هکتار قرار دهد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان افزود: ورودی کانال آلاگل لایروبی شده اما با این حال تالاب باید لایروبی شود زیرا سیلاب‎ها، رسوب‎های زیادی را وارد تالاب کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده از ماهیان تالاب با قلاب برای جوامع محلی مجاز است و برای حق آبه تالاب‌ها، با آب منطقه‎ای و وزارت نیرو رایزنی شده و تمهیدات لازم برای استفاده حق آبه از سدها و رودخانه‎ها دیده شده است.

مهاجر یاداور شد: با توجه به پسروی آب دریا خزر و نظر به اینکه منبع اصلی تامین آب خلیج گرگان و تالاب گمیشان، از این دریا است در حال حاضر این 2 خشک شده اما از امسال شاهد پیشروی آب دریا خواهیم بود و دوره برگشت آب به سمت تالاب گمیشان و خلیج گرگان یا تالاب میانکاله در سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تاکید کرد: ما آمادگی داریم افرادی که در اطراف تالاب‎های مرزی شهرستان گتبدکاووس زمین دارند برای ایجاد اقامتگاه‎های تفریحی و توریستی اقدام کنند، این افراد از وجود آب موجود جهت قایق پدالی و تفریحی استفاده کنند.

وی گفت: همچنین قرار است با همکاری شیلات، پرورش ماهیان بومی را افزایش دهیم تا در اقتصاد پروتئین منطقه نیز سهیم باشیم و جوامع محلی در این راستا در اولویت قرار دارند.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: حفظ و نگهداری این 3 تالاب سبب جلوگیری از وجود و نشر ریزگرده‌ها از شمال مرز ترکمنستان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه