English

استاندار گلستان

روح انقلابی‌گری اسلامی در دل اقدامات میراث فرهنگی حفظ شود/ بوم‌گردی باید منطبق با فرهنگ روستا صورت پذیرد

استاندار گلستان ثبت سمن‌های میراث فرهنگی را با ارزش دانست و گفت: سمن‌ها باید با شناخت درستی از فرهنگ اسلامی و انقلابی حرکت کنند و در دل اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خود، روح انقلابی‌گری اسلامی را حفظ کنند.

روح انقلابی‌گری اسلامی در دل اقدامات میراث فرهنگی حفظ شود/ بوم‌گردی باید منطبق با فرهنگ روستا صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان،  با تاکید بر اهمیت مسائل مربوط به میراث فرهنگی، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها انجام پذیرد و پیوند دستگاه‌های معین یا مرتبط با دستگاه اصلی برقرار باشد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی یک بسته فرهنگی با نمادهای هویت‌بخشی و مدیریت جهادی است و در دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که ذاتی فرهنگی دارند سبک توجه به مسائل فرهنگی اهمیت دارد.

استاندار گلستان انسان روستایی را به تنهایی، مدلی از فرهنگ روستایی دانست و افزود: وقتی می‌خواهیم از روستا به عنوان میراثی ارزشمند صحبت کنیم باید از انسان‌های روستایی که با وضو وارد زمین‌های کشاورزی می‌شدند و در کارها توکل داشتند و برکت را از زاویه نصرت الهی می‌دیدند، نان پختن، شیر دوشیدن  و عادات و رفتارهای آنان رونمایی کنیم.

صادقلو با تاکید بر اهمیت بوم‌گردی و گردشگری، یادآور شد: بوم‌گردی باید منطبق با فرهنگ روستا صورت پذیرد و تلاش شود در بوم‌گردی القائات فرهنگی مادی صورت نگیرد چرا که اینگونه، فرهنگ اصیل روستایی با مشکل مواجه می‌شود.

استاندار گلستان ثبت سمن‌های میراث فرهنگی را با ارزش دانست و افزود: سمن‌ها باید با شناخت درستی از فرهنگ اسلامی و انقلابی حرکت کنند و در دل اقدامات میراث فرهنگی،صنایع دستی و  گردشگری خود ، روح انقلابی‌گری اسلامی را حفظ کنند.

صادقلو همچنین با تاکید بر همگرایی اقوام ، خاطر نشان کرد: اقوام در گلستان مدلی از ایران کوچک را فراهم آورده‌اند و باید ضمن تحلیل وضعیت موجود، راهکارهای تقویت و ارتقا این مدل را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در دومین شورای فرهنگ عمومی استان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و اعضا پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است در این جلسه اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1396 به اعضا ابلاغ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه