English

مازندران برای تامین نیازهای غذایی قطر اعلام آمادگی کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت: مازندران در چارچوب سیاست های وزارتخانه آمادگی دارد بخش مهمی از نیازهای غذایی کشور قطر را تامین کند.

مازندران برای تامین نیازهای غذایی قطر اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدپور عمران با اشاره به سابقه مذاکرات و ارتباط تجاری با قطر از اعلام آمادگی استان مازندران برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و غذایی به این کشور خبر داد و ظهار کرد: مازندران در چارچوب سیاست های وزارتخانه آمادگی دارد بخش مهمی از نیازهای غذایی کشور قطر را تامین کند.

وی تصریح کرد: مازندران به عنوان قطب تولید مواد غذایی کشور بیش از 3.5 میلیون تن مازاد تولید دارد که توانایی و قابلیت برآورده کردن بخش زیادی از نیاز کشور قطر با جمعیت 2.5 میلیون نفر را دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بانک جهانی درسال 2015 سالانه نزدیک به 90 درصد واردات موادغذایی کشور قطر از 20 کشور صورت می‌پذیرفت و سهم ایران از صادرات به قطر 5 میلیون دلار بوده است.

محمدپور گفت: بر اساس آمار بانک جهانی، قطر در سال 2015 در بخش سبزی بیش از یک میلیارد دلار انواع این محصول را وارد کرده است که حدود 70 درصد این واردات از کشورهای به ترتیب هند 223 میلیون دلار، امارات  130 میلیون دلار، استرالیا 52 میلیون دلار، عربستان 50 میلیون دلار، اردن 47 میلیون دلار، پاکستان 47 میلیون دلار، مصر 42 میلیون دلار، آمریکا 37 میلیون دلار، روسیه 33 میلیون دلار، فیلیپین 26 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به تجربه موفق صادرات واحدهای غذایی مازندران و شرکت کاله به عنوان پرافتخارترین صادر کننده کشور که در مازندران فعالیت دارد، تصریح کرد: استان مازندران در زمینه های فرآورده های لبنی با ظرفیت دو میلیون وپانصد هزار تن، فرآورده های آردی با ظرفیت 313 هزار تن ، تولید آرد با ظرفیت یک میلیون و سیصد هزار تن، تولید نوشیدنی با ظرفیت یک میلیون و سیصد هزار تن تولید روغن با ظرفیت یک میلیون تن، تولید گوشتی با ظرفیت167 هزار تن، کنسرو گوشتی باظرفیت 27 هزار تن، کنسرو غیر گوشتی با ظرفیت 334 هزارتن و طیور با ظرفیت 200 هزارتن ظرفیت تولید داشته و آمادگی دارد نیازهای اساسی کشور قطر در حوزه مواد غذایی را تامین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه