English

عضو هیئت علمی دانشگاه

نقش حضرت خدیجه (س) در حفظ و گسترش اسلام بی نظیر بود

عضو هیئت علمی دانشگاه استان گلستان گفت: نقش حضرت خدیجه (س) در حفظ و گسترش اسلام بی نظیر بود.

نقش حضرت خدیجه (س) در حفظ و گسترش اسلام بی نظیر بود

به گزارش خبرگزاری موج، مجید محمدنژاد بعد از ظهر امروز در جمع جوانان اهالی ابوذر شهر گرگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: نقش این بانوی بزرگ در حفظ و گسترش دین مبین اسلام بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ حضرت خدیجه را به عنوان یک الگوی تمام عیار عشق و محبت معرفی می‌کند، تصریح کرد: محبت و عشقی که با دلدادگی به برترین و بالاترین فرستاده خدا آمیخته می‌شود و عصاره و خروجی آن نه تنها به حفظ و گسترش اسلام کمک می‌کند بلکه به شکل‌گیری جریان مهم امامت و ولایت در طول تاریخ منجر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه استان گلستان گفت: در شایستگی و عظمت حضرت خدیجه (س) همین بس که به عنوان اولین زن به دین اسلام ایمان آورد و در سایه عشق و ایمان توانست تمام امکانات مادی و معنوی خویش را در جهت اعتلای اسلام فدا کند.

محمدنژاد افزود: در مقام معنوی به عنوان همسری فداکار، عاشق و دلسوز در تمام سختی‌ها و مشقت‌ها در کنار پیامبر بود و در مقام مادی نیز اگر نبود ثروت ایشان واقعا مشخص نبود که در سه سال محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب و وضعیت بسیار اسفناک مسلمانان چه اتفاقی برای اسلام می‌افتاد و بی‌شک یکی از ارکان اصلی حفظ و گسترش دین اسلام ثروت ایشان بود که در ان سه سال توانست در خدمت دین اسلام هزینه شود و باعث ماندگاری و پایداری اسلام شود لذا از این جهت نقش حضرت خدیجه (س) بی‌بدیل و بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: شایستگی و مقام همسری حضرت رسول و نیز مادر سیده زنان عالم «من الازل الی العبد بودن» یعنی حضرت صدیقه طاهره (س) نه تنها بخش اندکی از فضایل و مقامات خاصه این بانوی بزرگ است بلکه از ایشان شخصیتی بزرگ و منحصر به فرد در طول تاریخ ساخته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه استان گلستان گفت: شخصیتی که حتی پس از رحلت ایشان محبت و عشق پیامبر به ایشان مورد اعتراض همسران دیگر پیامبر قرار می‌‌گرفت.

محمدنژاد در پایان ضمن انتقاد از کم‌توجهی و کم‌لطفی برخی از نهادها و جریانات تاثیرگذار نسبت به سالروز وفات این بانوی بزرگ و نیز تبیین شخصیت و زندگانی ایشان اظهار امیدواری کرد تا همه ما با شناخت دقیق و بیشتر سیره بزرگان دین اسلام منجمله حضرت خدیجه (س) بتوانیم در مسیر درست و سعادت دنیوی و اخروی گام برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه