English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

غیرقابل سکونت شدن ۴ استان با خشک شدن دریاچه ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه قطعا استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان غیرقابل سکونت شده و دستکم 14 میلیون نفر مجبور به مهاجرت می‌شوند.

غیرقابل سکونت شدن 4 استان با خشک شدن دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با مدیران و محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم توجه الزامات حفظ محیط زیست، اظهار داشت: بنده به مسائل زیست محیطی بسیار علاقمند هستم و از نزدیک مسائل مربوط به آن را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: بحث محیط زیست بسیار مهم است، چرا که در همه ابعاد زندگی انسان تاثیرگذار بوده و این تاثیر ممکن است سال‌ها بعد نمایان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: آب، خاک و هوا باید به دقت حفاظت شوند، چرا که اگر محیط زیست سالم نباشد، علاوه بر انسان‌ها نباتات هم زیان خواهند دید و مضرات آن در نهایت به همه می‌رسد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا تاثیرات منفی زیادی در انسان بر جای می‌گذارد، گفت: علاوه بر بیماری‌های قلبی و ریوی که بسیار بحث شده، پرخاشگری، تغییر شخصیت و خلق و خوی انسان‌ها در شرایط آلودگی هوا از تاثیرات و مضرات این پدیده است که اثرات آن در درازمدت در جامعه نمایان می‌شود.

آل‌هاشم بر حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان تاکید کرد و گفت: در بحث جنگل‌ها و مراتع و تاثیراتی که آنها در تامین آب شیرین، جلوگیری از وقوع سیلاب، حفظ خاک و ... می گذارند، حفاظت از این منایع خداد‌ادی حائز اهمیت ویژه است.

وی گفت: جنگل‌های ارسباران از زیباترین جنگل‌های کشور هستند و مزیتی که نسبت به جنگل‌های شمال دارند، این است که هوای جنگل‌های ارسباران شرجی نیست.

امام جمعه تبریز بر لزوم انجام کار فرهنگی برای همراه کردن مردم در بحث حفاظت محیط زیست تاکید کرد و گفت: در جامعه ما به بحث‌های حفظ محیط زیست در گذشته آنچنان که باید خوب پرداخت نشده و باید روی مسئله فرهنگ‌سازی و همراه کردن مردم در بحث حفاظت از منابع طبیعی خیلی زیاد کار شود تا مردم به وظیفه‌شان آگاه شوند.

آل‌هاشم از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در تثبیت سطح آب دریاچه ارومیه تقدیر کرد و گفت: اگر روند خشک شدن دریاچه ارومیه ادامه می یافت، قطعا استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان غیرقابل سکونت می‌شدند و دستکم 14 میلیون نفر مجبور به مهاجرت می‌شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه