English

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر:

۳۹۵ میلیارد تومان در ساخت سد دالکی دشتستان سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سد دالکی در قالب پروژه شامل سیستم انحراف آب و راه دسترسی و بدنه سد با سرمایه‌گذاری 395 میلیارد تومان با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در دشتستان در حال اجراء است.

395 میلیارد تومان در ساخت سد دالکی دشتستان سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، شاهپور رجایی ظهر امروز در بازدید از روند اجرایی ساخت سد دالکی در دشتستان با بیان اینکه این سد بر روی رودخانه دالکی ساخته می‌شود اظهار داشت: با تکمیل سد دالکی که اکنون روند اجرایی مطلوبی دارد ضمن تامین آب مورد نیاز 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی در حل مشکلات آب آشامیدنی منطقه نقش مهم و اساسی دارد.

وی با بیان اینکه سد مخزنی دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی است خاطرنشان کرد:‌ این سد که به ارتفاع از بستر‌ 106 متر و طول تاج آن یک‌هزار 100 مترساخته می‌شود حجم آب قابل تنظیم آن سالانه 434 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر حجم مخزن سد دالکی را 270 میلیون متر مکعب دانست و خاطر نشان کرد: آب تولیدی در سد دالکی در بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رجایی، پیشرفت سد دالکی را 10 درصد دانست و افزود: پس از عملیات آتش‌باری که برای تسریع در اجرای پروژه سد دالکی صورت گرفت، با افزایش اکیپ‌های عملیاتی، اجرای این پروژه در چهار جبهه کاری فعال شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت سد دالکی افزون بر 395 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود تصریح کرد: سد دالکی در قالب دو پروژه در حال اجراء است که در بخش سیستم انحراف آب و راه دسترسی 810 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه مجری سد دالکی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است خاطر نشان کرد: در بخش ساخت بدنه سد3 هزار و 140 میلیارد ریال تخصیص یافته که بخشی از طریق فاینانس داخلی توسط پیمانکار تامین اعتبار می‌شود.

نماینده مجری سد دالکی نیز با اشاره به روند تسریع اجرای سد گفت: اکنون تکمیل تونل‌های انحراف، پورتال خروجی تونل، آغاز عملیات اجرایی سرریز جانبی و تجهیز کارگاه توسط اکیپ‌های مختلف در حال اجراء است.

جهانگیر کدخداپور تصریح کرد: همزمان با فعالیت در جبهه‌های مختلف کاری، تجهیز و تکمیل کارگاه شامل عملیات تسطیح سایت تجهیز موقت و دائم، تامین ماشین آلات، نصب دستگاههای تولید مصالح و بچینگ، کانکس‌های آماده و پیش ساخته نصب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه