English

معاون امور عمرانی استانداری قم خبر داد؛

مراکز اقتصادی و تولیدی استان قم به شبکه ریلی متصل می‌شوند

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در راستای اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و توجیه اقتصادی و کاهش مصرف انرژی و سرمایه‌های کشور را به دنبال دارد.

مراکز اقتصادی و تولیدی استان قم به شبکه ریلی متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ، در دوازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی امور عمرانی و زیربنایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم تشکیل شد، مهندس محسن بهشتی طی سخنانی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید و مدیریت عالی استان برای گسترش حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر اظهار کرد: استفاده از ظرفیتهای حمل و نقل ریلی در راستای اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و توجیه اقتصادی و کاهش مصرف انرژی و سرمایه‌های کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: استان قم در مسیر دو کریدور مهم شمال به جنوب و شرق به غرب خطوط ریلی و جاده‌ای بین‌المللی و داخل کشور قرار دارد و باید با اتصال مراکز مهم اقتصادی استان به شبکه ریلی، امکان حمل و نقل بار و مسافر استان توسعه چشمگیری خواهد یافت.

مهندس محسن بهشتی  بیان کرد: با توسعه شبکه ریلی استان و کشور تا سال 1405 بیش از 67 درصد بار ترانزیتی کشور از خطوط ریلی استان قم عبور خواهند کرد و ما باید با اتصال مراکز مهم اقتصادی و تولیدی استان به شبکه ریلی از این ظرفیت عظیم نهایت بهره‌ را برای رشد و توسعه استان ببریم.

معاون امور عمرانی استاندار طرح اتصال گمرک قم به ایستگاه راه‌آهن گارمانوری را اولویت نخست اتصال مراکز اقتصادی عنوان کرد و گفت: پس از این طرح مهم ، 3 کانون مهم اقتصادی منطقه ویژه سلفچگان ، پایانه میوه و تره‌بار- شهرک خودرو و فرودگاه قم نیز به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

وی بر توجیه اقتصادی و جاذب سرمایه‌گذاری بودن این پروژه‌ها تأکید کرد و افزود: از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بانکهای استان برای اجرای این پروژه‌ها استفاده خواهد شد.

خاطر نشان می‌شود در این جلسه اتصال گمرک قم به شبکه ریلی مورد تصویب قرار گرفت و جهت تصویب نهایی به ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران شرکت گاز استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه