English

مدیر حج و زیارت استان قم خبرداد؛

اعزام دوهزار و ۵۶۰ زائر از قم به حج تمتع

رضایی از اعزام دوهزار و ۵۶۰ زائر از استان قم به حج تمتع خبرداد و گفت: این تعداد در ابتدا دوهزار و ۲۴۰ نفر بودند که با درخواست مردم دو کاروان ۱۶۰ نفره دیگر به این تعداد اضافه شد.

اعزام دوهزار و ۵۶۰ زائر از قم به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، مدیر حج وزیارت استان قم اظهارداشت :حج و زیارت استان قم در بخش زیارتی جایگاه ویژه ای دارد، استان قم همواره مورد توجه حج و زیارت در سطح کشور بوده و امروز استان قم دارای 62 دفتر زیارتی فعال است که سالانه 43 هزار نفر زائر را به عتبات عالیات اعزام می کنند.

وی افزود: ما بویژه در بخش های مدیر ثابت و مدیرمجموعه فعال هستیم و ارائه خدمات داریم؛ در اربعین گذشته نیز نمایندگی کنسولی عراق در قم فعال بود و بیش از 70هزار ویزا صادر شد، از این رو استان قم یکی از استان هایی است که بیش از 4هزار نفر نیروی انسانی آماده به خدمت درسامانه جامع کارگزاران دارد.

اکبر رضایی با بیان اینکه ما در بخش های مختلف جوان گرایی داشته ایم، ابراز داشت: برای حج 96 از استان قم 2240 نفر زائر در قالب 16 کاروان به حج تمتع خواهیم داشت و به لطف الهی از 24 اردیبهشت ماه امسال در استان قم ثبت نام آغاز شد و همزمان با حضور ریاست سازمان و بازدید از دفاتر روند ثبت نام بسیار خوب و مناسب ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: پس از تکمیل کاروان های استان قم اخیرا دو کاروان 160 نفره دیگر نیز به این تعداد اضافه شد؛ مسأله مهم دیگر این است که مدیران حج تمتع استان قم افراد با تجربه، توانمند، عاشق کار و دارای انگیزه برای خدمت هستند و ما در استان قم برای مدیران به صورت هفتگی جلسات تخصصی حج را برگزار می کنیم و موضوعات مختلف اجرایی را مورد بحث و برررسی قرار می دهیم.

رضایی با بیان اینکه جلسات آموزشی کاروان ها از ماه رمضان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری خوب بعثه مقام معظم رهبری در قم قرار بر این شده است که در سه شب جلسات آموزشی به صورت متمرکز  با عنوان آشنایی با اسرار حج در آینده نزدیک برگزار شود.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت نیز همکاری خوبی با حج و زیارت استان دارد که افزون بر معاینات زائران و مدیران به معاینات ویژه روحانیان نیز می پردازد، امیدواریم که با آمادگی کامل و همراه با روحیه خدمت گذاری و همکاری همه عوامل اجرایی و مدیران مقدمات حج را انجام بدهیم .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه