English

برنامه‌ریزی برای احیای رودخانه‌های رشت

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت، برنامه داریم و انجام این کار نقش موثری در کاهش آلودگی‌ها تالاب انزلی دارد.

برنامه‌ریزی برای احیای رودخانه‌های رشت

به گزارش خبرگزاری موج، «حجت شعبان‌پور» گفت: اعتقاد راسخ داریم که احیای تالاب انزلی بدون همکاری و مشارکت مردم امکانپذیر نیست ضمن آنکه تمامی پروژه ها با کار کارشناسی صورت می‌گیرد و هیچ پروژه‌ای بدون پیوست زیست محیطی انجام نمی‌شود.

وی اضافه‌ کرد:تمامی تصمیم‌ها براساس کنوانسیون رامسر و مطالعات جدید وزارت نیرو انجام می‌شود و فعالیت‌های اجرایی ما شروع شده که اولین کار را در کنار جایکا،در یک روستا در حال تجربه‌کردن هستیم.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه در تالاب انزلی مجموعه‌ای از آلودگی ها را داریم،گفت:شیرابه سراوان،پساب شهرک های صنعتی، پسماندهای کشاورزی،پساب‌های بیمارستانی و فاضلاب‌های خانگی از جمله آلودگی‌هایی هستند که از طریق رودخانه به تالاب می‌ریزد و موجب قرار گرفتن آن در لیست سیاه شده است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در کنار کمیته احیای تالاب، کارگروه‌های پسماند و ساماندهی رودخانه‌ها تشکیل شده، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای احیای تالاب انزلی گفت: برای دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت، برنامه داریم و کارهایی که انجام می‌شود، می‌تواند نقش موثری در کاهش آلودگی‌ها و احیای تالاب انزلی داشته باشد.

به گفته شعبان‌پور، احداث دو کارخانه کمپوست جدید، دفن بهداشتی پسماند، تفکیک زباله از مبدا، دفع بهداشتی پسماند و ساماندهی پسماندهای روستایی از جمله برنامه‌های آتی برای ساماندهی پسماندهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی