English

کاهش قیمت مرغ از این هفته در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از این هفته مرغ تولیدی استان به کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود و این موضوع می‌تواند قیمت گوشت مرغ را در بازار کاهش دهد.

کاهش قیمت مرغ از این هفته در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، افیونی درباره بازار مرغ و جوجه در اصفهان با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته قیمت جوجه از نرخ منطقی خود فراتر رفته است، بیان داشت: این موضوع، قیمت تمام شده مرغ زنده و گوشت مرغ را برای تولید کننده بالاتر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمایش‌ها و اقلیم طبیعی کشور، کارخانجات جوجه کشی و مزارع مرغ مادر در مناطقی از کشور قرار دارند که از لحاظ ارتفاع و رطوبت شرایط ویژه دارند، تاکید کرد: به این دلیل، ما در استان اصفهان نقش زیادی در تولید جوجه یک روزه نداریم و تابع قیمتی هستیم که در استان‌های دیگر و به تبع آن در کشور رقم می‌خورد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در این شرایط دلالان و واسطه‌ها کمی به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند، تاکید کرد: در این خصوص دستگاه‌ها باید نظارت بیشتری به این بخش داشته باشند تا حاشیه این دلال‌بازی‌ها کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به تولید جوجه کشور، میزان جوجه‌ریزی که در استان اصفهان صورت گرفته بسیار مناسب است، افزود: از یک ماه گذشته تاکنون بالغ بر ۱۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده است، که از این هفته مرغ تولیدی استان به کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود و این موضوع می‌تواند قیمت گوشت مرغ را در بازار کاهش دهد.

افیونی با اشاره به اینکه به دلیل بیماری آنفولانزا که باعث ممنوعیت جوجه‌ریزی در استان به مدت حدود ۵۰ روز شد، از حدود یک ماه قبل مرغی که در استان توزیع شد از استان‌های همجوار تامین می شود، بیان داشت: بعد از اتمام زمان عدم جوجه ریزی و مهار آنفولانزا، جوجه‌ریزی بسیار خوبی در سطح استان انجام شد.

وی افزود استان اصفهان همواره در زمینه تولید گوشت مرغ دارای جایگاه نخست یا دوم کشور است و سالیانه حدود ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ در سطح استان تولید می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، تمهیدات گسترده‌ای برای زمان عدم جوجه‌ریزی استان شکل گرفته به گونه‌ای که ذخایر مناسب مرغ منجمد صادراتی به میزان زیادی در شرکت پشتیبانی امور دام در نظر گرفته شد که تمام آنها تولید استان است.

افیونی تاکید کرد: این مرغ‌ها دارای کیفیت بسیار بالا و وزن مناسب هستند و با قیمت  ۵۳۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرند.

وی در ادامه خواستار تغییر ذائقه مردم از مرغ گرم به مرغ منجمد با کیفیت شد و گفت: میانگین یک ساله قیمت مرغ منطقی و پایین‌تر از قیمت مورد نظر تولید کننده است، اما در مقاطع یک یا دوماهه ممکن است تعادل به هم بریزد و اکنون در حدود پنج تا ۶ درصد قیمت مرغ از میانگین سالیانه انحراف دارد، البته این قضیه مقطعی است و با ورود مرغ تولیدی استان از چند روز آینده به بازار، این موضوع برطرف می‌شود و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضا است، گفت: البته قیمت محصولات کشاورزی در برخی موارد تابع قیمت تمام شده نیست و شرایط بازار می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد، جوجه قابلیت ذخیره و انبارسازی ندارد، از این رو اگر تقاضای کاذب در بازار جوجه کاهش یابد و جلوی دلال بازی‌ها گرفته شود قیمت جوجه کاهش می‌یابد و بازار متعادل می‌شود.

وی در ادامه ورود جدی‌تر دستگاه‌های نظارتی به بازار جوجه را الزامی دانست و تاکید کرد: قبل و بعد از عید، قیمت‌هایی برای جوجه اعلام شد و دستگاه‌های نظارتی نیز به این بخش ورود داشتند اما همچنان نیازمند تاثیر بیشتر نظارت‌ها در این بخش هستیم، سقف قیمت جوجه تعیین شده است و می‌توان این نقص را با نظارت بیشتر برطرف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه