English

امام جمعه بندرترکمن

حذف مرگ از شعارها مخالفت صریح با آیات قرآن و روایات است/ دستگیری جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور مصداق نفوذ است

امام جمعه بندرترکمن حذف مرگ از شعارها را مخالفت صریح با آیات قرآن و روایات دانست و گفت: در حالی که آقای روحانی در سال 1374 در سخنرانی گفتند شعار زیبای «مرگ بر آمریکا» برای ملت ایران وحدت‎آفرین است، حال چطور امروز از این فرمایشات افول می‎کنند و به انحراف می‎روند، به کجا می‎روند؟

حذف مرگ از شعارها مخالفت صریح با آیات قرآن و روایات است/ دستگیری جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور مصداق نفوذ است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به عظمت امام راحل در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از سه محور رهبر، اسلام و مکتب  و مردم برخوردار بود که این سه ضلع مثلث همیشه با هم بودند.

وی با بیان اینکه در سال 1342 رهبری و اسلام و مکتب وجود داشت اما به دلیل عدم حمایت مردم امام راحل نتوانست به قیام خود ادامه بدهد، گفت: امام راحل پس از 15 سال با کامل شدن سه ضلع مثلث قیام کردند.

جابه‎جایی در ایران خدمت است نه قدرت

امام جمعه بندرترکمن اصل ولایت‎فقیه را یک اصل اعتقادی و دینی دانست و افزود: اصل ولایت فقیه جزو مباحث قانون اساسی است که شیعیان به آن معتقد بوده و تاکید شده که مردم در زمان غیبت امام عصر (عج) به علما که همان ولایت فقیه است مراجعه کنند.

منصوری با اشاره به رحلت امام راحل، بیان کرد: دشمنان ولایت فقیه و مردم ایران را نشناختند، از این رو با رحلت امام راحل، بیگانگان از وقوع جنگ قدرت در ایران خبر دادند و گفتند برای جایگاه امام راحل خونریزی می‎شود و انقلاب اسلامی سقوط می‎کند، حال آنکه آنها اشتباه می‎کردند جابه‎جایی در ایران خدمت است نه قدرت.

وی ادامه داد: زمانی که مجلس خبرگان رهبری می‎خواست امام خامنه‎ای را به جایگاه رهبری انتخاب کنند معظم‎له موافقت نکردند و بعد از اینکه مجلس خبرگان به رهبر معظم انقلاب تکلیف کردند معظم‎له تکلیف را پذیرفتند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران فاکتورهای بسیاری دارد، مطرح کرد: احیای مکتب اسلام، عزت بخشیدن به مسلمان، ایجاد حکومت اسلامی، احیای روحیه خودباوری و اثبات نه شرقی و غربی را از جمله فاکتورها و ثمرات انقلاب اسلامی بوده است.

وی متذکر شد: امین جبرئیل، یکی از نویسندگان بزرگ عرب عنوان  می‎کند در حالی که بسیاری از سیاستمداران غربی و  شرقی وجود حکومت و دیانت در کنار هم را محال می‎دانستند اما امام راحل ثابت کرد که این امر امکان‎پذیر است.

دستگیری جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور بسیار تاسف‎آور است

منصوری به دستگیری جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: وجود جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور بسیار جای تأسف دارد، در گذشته در تیم مذاکره کننده جاسوس پیدا کردند امروز نیز در دفتر رئیس جمهور، وقوع این اتفاقات همان معنای نفوذ است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند که جای دارد مسؤولان توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جشن پیروزی پس از انتخابات مبنی بر اینکه روزی مرگ از همه شعارها حذف شود، اذعان کرد: این اظهارات خلاف صریح آیات قرآن کریم و روایات است چراکه در آیات قرآن کریم و هم در زیارت عاشورا از لعن و نفرین استفاده شده است.

وی با بیان اینکه حذف کردن شعار مرگ از شعارها خلاف دستور امام راحل است، توضیح داد: امام راحل فرمودند خداوند قدرتی به ما ارزانی بدارد که نه تنها از کعبه بلکه از کلیساهای جهان ناقوس مرگ بر آمریکا را به صدا در بیاوریم.

منصوری بیان کرد: در حالی که آقای روحانی در سال 1374 در سخنرانی گفتند شعار زیبای مرگ بر آمریکا برای ملت ایران وحدت‎آفرین است، حال چطور امروز از این فرمایشات افول می‎کنند و به انحراف می‎روند، به کجا می‎روند؟

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به فرامین آیت‎الله مشکینی مبنی بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا ذکر است و ثواب آن کمتر از صلوات نیست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شعار مرگ بر آمریکا را همان « اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» دانستند زیرا امام راحل شیطان بزرگ را آمریکا دانستند و یا رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر فرمودند شعار مرگ بر آمریکا امروز دیگر مخصوص ملت ایران نیست.

چرا امروز برخی به آرمان‎های امام راحل و شهدا توهین می‎‎کنند؟

وی ادامه داد: افرادی که امروز چنین اظهاراتی دارند به کدام مسیر می‎روند؟ چرا به آرمان‎های امام راحل و شهدا توجه نمی‎کنند؟ چرا با سخنان خود به آرمان‎های امام راحل و شهدا توهین می‎کنند؟

منصوری تاکید کرد: افرادی که چنین اظهاراتی دارند آگاه باشند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی که بخواهد ارزش‎ها را زیر پا بگذارد قطعاً سیلی می‎خورد.

امام جمعه بندرترکمن به قتل عام مردم بی‎دفاع و روزه‎دار یمن، افغانستان،عراق و امثال آن اشاره کرد و یادآور شد: این حوادث نشان می‎دهد کشورهای اسلامی باید توجه کنند امینتی که آمریکا به وجود بیاورد ارمغان آن کشتار و خونریزی انسان‎های بی‎گناه و ناامنی است همانطور که آرامشی که برای عراق به امنیت آورد طوری است که هر روز بمب‎گذاری شده و مردم بی‎گناه کشته می‎شوند.

وی با اشاره به تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: دکتر ولایتی اعلام کردند سرمایه دانشگاه آزاد هزاران هزاران تریلیون است بسیار تاسف‎آور است، این سرمایه متعلق به دانشجویان است سوال این است چرا اینقدر شهریه‎ها را گران کردند که این سرمایه‎های بزرگ ایجاد شود؟ این سرمایه عظیم را برای چه کسی جمع کردند؟ این اقدامات ظلم به مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه