English

وجود ۲۰۳ مدرسه شبه کپری در لرستان

استاندار لرستان از افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‎آباد تا ۲۲ بهمن امسال در استان خبر داد.

وجود 203 مدرسه شبه کپری در لرستان

به گزارش خبرگزاری موج، مهندس «هوشنگ بازوند» در شورای توسعه و برنامه‎ریزی لرستان اظهار کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی برای چهارخطه‌های استان بی‌سابقه است.

 بازوند در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس کپری در استان گفت: سیستم کانکس در مدارس مناطق صعب‎العبور به عنوان مدرسه کاری غیرکارشناسی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۳ مدرسه شبه کپری و ۴۳ مدرسه خشتی سنگی و چوبی که در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن نیستند در استان داریم که باید برچیده شوند و مدرس جایگزین با مصالح بومی ساخته شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار لرستان خاطرشان کرد: سازمان مدیریت استان هفته آینده کل جمع‌بندی ردیف‌های اعتباری را که در سال ۹۵ جذب شده را اعلام کنند تا ۳۰ درصد به آن برای اعتبارات در نظر گرفته شده در سال جاری اضافه کنیم.

وی افزود: قطعاً شرایط کشور و فروش نفت بهتر خواهد شد و رقم در نظر گرفته شده تحقق خواهد یافت.

بازوند با اشاره به این‌که  سالن سرپوشیده دو میدانی خرم‎آباد نیز برای هفته دولت آماده افتتاح است، افزود:  ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیز ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: ظرف ۱۰ روز آینده نیز سازمان محیط زیست استان نظر قطعی خود را در مورد میدان اسب دوانی اعلام کنند با این شرط که سالن نگهداری داشته باشد اعلام کند تا اعتبارمورد نیازگذاشته شود وبا استانداردهای روز ساخته شود.

بازوند در مورد پروژه‎های دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این دانشگاه نیزباید ۸۵ درصد ۲۳۴ پروژه‌ای که 50 درصد اعتبار آن توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود تا پایان سال ۹۶ به اتمام برساند.

وی اظهار کرد:  همچنین شروع عملیات بیمارستان دورود و کوهدشت نیمه اول امسال آغاز شود و بیمارستان بروجرد نیز تا ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 بازوند عنوان کرد: بازارچه فرش نیز هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار لرستان افزود: پروژه‌هایی که برای سال ۹۷ احتیاج به ماده ۲۱۵ دارند به سازمان برنامه‌ریزی استان اعلام شود تا تعیین تکلیف شوند.

وی یادآور شد: سند تولید و اشتغال استان تهیه شده است و به شهرستان‌ها ابلاغ شده و باید کارگروه تولید و اشتغال در اسرع وقت یک دور در همه شهرستان‌ها تشکیل شود.

بازوند یادآور شد: امسال باید تمام توان خود را روی کارگروه تولید و اشتغال بگذاریم تا شعار سال که مد نظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه  اقتصاد مقاومتی چتریست که همه زیر آن هستیم  و این مهم و فرصتی است تا از آن استفاده کنیم، مطرح کرد:  تنها دولت درگیر اقتصاد مقاومتی نیست بلکه سایر قوا نیز درگیر هستند و خوشبختانه در لرستان نیز دستگاه قضا، سپاه و سایر دستگاه‌ها هماهنگی لازم را دارند.

بازوند یادآور شد: اقتصاد مقاومتی سیاست و راهبرد کلان نظام بوده و شعار مدنظر رهبری است که باید با عزم جدی محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه