English

امام جمعه قم:

امام سیاست را با معنویت درهم آمیخت و فرمود دین منهای سیاست و سیاست منهای دین معنی ندارد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) تکیه به مردم و رای مردم بود، اضافه کرد: امام سیاست را با معنویت درهم آمیخت و فرمود دین منهای سیاست و سیاست منهای دین معنی ندارد.

امام سیاست را با معنویت درهم آمیخت و فرمود دین منهای سیاست و سیاست منهای دین معنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارای دو کارکرد پیشگیری و درمان است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که دارای امر به معروف و نهی از منکر است پرتحرک، زنده و بالنده است ولی اگر این واجب ترک شود، جامعه‌ای بدون تعهد و فاقد مسؤولیت پذیری اجتماعی است.

امام جمعه قم با اشاره به پیامدهای فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید تلاش کنیم که این فریضه مهم الهی در ماه مبارک رمضان به تعطیلی نگراید.

وی یکی از دلایل پرهیز از امر به معروف و نهی از منکر را سستی ایمان دانست و افزود: لازمه دینداری احساس تنفر در برابر گناه است.

حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در این ماه به تلاوت قرآن، مناجات، رسیدگی به ایتام و مساکین و رعایت حقوق مردم سفارش شده است. رمضان کلاس خودسازی است و نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: با برگزاری مراسم تشییع دنیا عمق ارادت و علاقه مردم به پیشوا و مقتدای خودشان را مشاهده کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام خمینی شخصیتی بی نظیر در تاریخ ما بود، افزود: ایشان در اوج توکل به خدا بود و ما این مسئله را در مراحل مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی روح عزت، خودباوری و ما می‌توانیم را به جامعه بازگرداند، یادآور شد: اضمحلال نظام ستمشاهی کار کمی نبود ولی ایشان برنامه پیاده کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد و اصل مهم نه شرقی و نه غربی را عملی کرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) تکیه به مردم و رای مردم بود، اضافه کرد: امام سیاست را با معنویت درهم آمیخت و فرمود دین منهای سیاست و سیاست منهای دین معنی ندارد.

وی بیان کرد: امام(ره) به ولایت فقیه در مهندسی نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای بخشیدند و به خوبی این اصل مترقی را در جامعه اسلامی تبیین کردند.

امام جمعه قم به فرارسیدن سالگرد قیام 15 خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: 15 خرداد با راهنمایی روحانیت رقم خورد؛ روحانیت در قیام 15 خرداد نقش بسیار مهمی داشتند و با این حرکت توده مردم به صحنه آمده و موجب تکامل مبارزات ملت شد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای 15 خرداد افزود: در قیام 15 خرداد روحانیت و حوزه‌های علمیه در مسائل سیاسی ورود کردند و نهضت 15 خرداد برخاسته از غیرت دینی مردم بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی بود.

حسینی بوشهری به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در روز 29 اردیبهشت شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی بودیم و حضور حماسی مردم عزم و اراده ما را برای جهانیان به نمایش گذاشت و ملت نشان دادند بعد از گذشت 38 سال همچنان به این نظام اعتماد دارند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین انتخابات آمریکا 55 درصد و در انتخابات ما 73 درصد مشارکت محقق شد؛ انتخابات ما همزمان با ورود ترامپ به ریاض شد، اینها آمده بودند ملت را تهدید کنند ولی وقتی با سیل خروشان ملت مواجه شدند قافیه را باختند و مورد سرزنش اندیشمندان و رسانه‌ها قرار گرفته‌اند.

امام جمعه قم انتخابات باشکوه را خنثی کننده تهدیدات دانست و یادآور شد: این انتخابات پیروزی برای ملت، نظام و رهبر معظم انقلاب بود و مشارکت گسترده در کمال آرامش و متانت محقق شد و همه اقشار و سلیقه‌ها در این انتخابات شرکت کردند.

وی یادآور شد: بعد از انتخابات دیگر دوران رقابت پایان یافته و زمان اتحاد، همدلی و همگامی برای ساختن کشور فرا رسیده است؛ از سعه صدر و قانون مداری کسانی که در این انتخابات شرکت کردند ولی پس از اعلام نظر شورای نگهبان گفتند که نظر این شورا فصل الخطاب است، تقدیر می‌کنیم.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب باید خود را رئیس جمهور همه ملت بداند گفت: رقابت‌های انتخاباتی امر درونی است و نگاه بیرونی باید به گونه دیگری باشد.

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، دست اندرکاران برگزاری انتخابات، نامزدها و طرفداران ایشان بیان کرد: شورای نگهبان بعد از اعلام صحت انتخابات اعلام کرد تخلفاتی بود که به دستگاه‌ها ارجاع داده شده و باید با متخلفان برخورد شود.

امام جمعه قم با اشاره به مسئله حج خاطرنشان کرد: مسؤولان اعلام کردند که پیگیری شده که در سفر امسال حج کرامت و امنیت مردم حفظ شود و امیدواریم که مردم به سلامت این عمل عبادی را انجام دهند.

وی به اوضاع کشور یمن اشاره کرد و گفت: 55 هزار نفر از مردم مسلمان یمن به وبا مبتلا شده و 500 نفر فوت کرده‌‌اند و باید نسبت به فجایعی که در این کشور در حال رخ دادن است اقدام لازم صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه