English

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون:

سند ملی اشتغال سبز تهیه شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون از تهیه و امضای سند ملی اشتغال سبز برای حل مشکل بیکاری نیروهای جوانان جویای کار خبر داد.

سند ملی اشتغال سبز تهیه شد

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی منصوری بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی راه های توسعه اشتغال در ساری، از امضای سند ملی اشتغال سبز خبر داد و گفت: وزارت کار تصمیم جدی دارد تا با اجرای طرح کارورزی، بخش اعظمی از نیروهای جوان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را که در آرزوی داشتن شغل مناسب هستند، پس از مهارت آموزی جذب بازار کار کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: برای توسعه اشتغال نیاز به حمایت دولت از بخش خصوصی است و در این راستا باید تولید و اشتغال با هم دیده شود.

منصوری با اشاره به طرح کارورزی که از سوی وزارت کار در حال اجراست گفت: بر اساس این طرح فارغ التحصیلان می‌توانند جذب بازار کار شوند و دستمزد آن‌ها به اندازه یک سوم حداقل حقوق از سوی دولت پرداخت می‌شود همچنین سهم بیمه کارفرما را هم دولت تقبل می‌کند.

منصوری با اشاره به اجرای طرح تکاپو برای توسعه اشتغال گفت: این طرح بر اساس مطالعه علمی در حال اجراست و امیدوارم با کمک رسانه‌ها، مسئولان، مردم و صاحبنظران طرح‌های ۱۰ گانه حوزه اشتغال عملیاتی شود.

منصوری تاکید کرد: در طرح کارورزی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارت‌های لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره‌های کارورزی شرکت کنند از کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند.

در این نشست در مورد افق تحول استان و رشد اشتغال و کاهش بیکاری بحث و تبادل نظر شد و تصمیمی‌اتی گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی