English

نرخ ولادت در چهارمحال و بختیاری بیش از میانگین کشوری است

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ ولادت در چهارمحال و بختیاری بیش از میانگین کشوری است.

نرخ ولادت در چهارمحال و بختیاری بیش از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی رفیع پور 10 خرداد ماه در همایش روز ملی جمعیت با محوریت جمعیت مطلوب عامل توسعه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نرخ عمومی ولادت در کشور 19.5 و در این استان 22.6 در هزار است.

وی تعداد واقعه ولادت و فوت را طی سال گذشته به ترتیب، 21 هزار و 388 و چهار هزار و 38 واقعه فوت در استان گزارش کرد و گفت: همچنین در این مدت 9 هزار و 886 مورد ازدواج و یک‌هزار و 313 واقعه طلاق در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید.

وی افزود: سن ازدواج مردان با 0.5 سال افزایش از 27.2 به 27.7 سال و سن ازدواج خانم ها با 0.3 سال افزایش از 22.7 به 23 سال افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در 75 درصد طلاق های ثبت شده سال 1395 عمر ازدواج کمتر از 10 سال و در 49.9 درصد این طلاق‌ها عمر ازدواج زیر 5 سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میانگین سن زنان در زمان طلاق 29.6 سال و مردان 34.9 سال بوده است، اظهار کرد: عمر 10.6 درصد طلاق های ثبت شده در سال گذشته کمتر از یک سال است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: ثبت احوال با ثبت بهنگام وقایع حیاتی چهارگانه شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق نقش مهمی در بروزرسانی آمار و اطلاعات پایه‌ای و جمعیتی کشور دارد‌.

عبدالله اسدپور خاطرنشان کرد: وجود آمار و اطلاعات می تواند پایه و اساس بسیاری از برنامه ریزی‌ها و زیربنای توسعه پایدار در بخش‌های مختلف باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه