English

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان

سامانه ثبت مشکلات بخش خصوصی در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: سامانه ثبت مشکلات بخش خصوصی در زمینه اقتصادی در استان راه‌اندازی می‌شود.

سامانه ثبت مشکلات بخش خصوصی در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین پیش‌قدم صبح امروز در بیست و ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: برای شناسایی مشکلات بخش خصوص در زمینه اقتصادی به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود تا مشکلات پیش‌روی آنها برداشته شود.

وی تصریح کرد: بسته‌های رونق تولید و اشتغال که از سوی قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استان ابلاغ شده به مدیران ارجاع داده شد و قرار است مدیران دستگاه‌های اجرایی این بسته‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

حسین پیش‌قدم همچنین تاکید کرد: 6 موضوع نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان در این جلسه مطرح شد و نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی از دستگاه‌های اصلی تا فرعی مشخص شد.

وی تصریح کرد: این سند نقشه راه به فرمانداری‌ها و بخشداران، دهیاران در روستا ها ارایه شد تا آنها بتوانند در مسیر این طرح با برش استانی پیش بروند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تاکید کرد: سامانه‌ای برای رصد ومراحل اجرای درست درنظر گرفته می‌شود تا ارزیابی بر مبنای پیشرفت این نقشه وراهنمای کارها قرار گیرد.

پیش‌قدم درباره رتبه استان در ارزیابی سال 95 هم گفت: استان گلستان در ارزیابی پارسال رتبه هفتم را به دست آوردیم البته این ارزیابی بر مبنای شاخص‌های خاصی تعریف شده بود اما ما به دنبال شاخص‌های دیگری هم هستیم.

وی تاکید کرد:در این ارزیابی وشاخص‌ها به دنبال ایجاد اشتغال در بستر جامعه و ایجاد اشتغال پایدار با حمایت از بخش‌های غیردولتی هستیم تا این  پایداری اشتغال در جامعه نمود پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تصریح کرد: با کمک بخش خصوص وغیردولتی می‌توان شاهد تحلیل و پیشرفت جامعه بود و این در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری موثر است.

استاندار گلستان هم در این جلسه تصریح کرد: بسته‌های اقتصاد مقاومتی امسال با هدف ایجاد اشتغال و تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بیشتر در روستاها اجرا می‌شود.

حسن صادقلو افزود: آمیخته شدن درآمد پایدار هر روستا با دانش بومی و علم و فناوری روز می‌تواند ما را در تحقق این هدف یاری کند.

وی تصریح کرد: بنابراین تصمیم گرفته شده طرح‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت روستا و خودکفایی اقتصادی و اشتغالزایی در روستا طراحی و اجرا شود.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به تداوم پنجره واحد تولید در استان گفت: این پنجره واحد باید اجرایی شود و نباید اهداف آن به فراموشی سپرده شود.

صادقلو تاکید کرد: در راستای پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی باید وظایف هر دستگاه اجرایی مشخص  شود و در همان راستا حرکت کنیم و دستگاه‌ها با اجرای کردن این دستورات می‌توانند زمینه پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنند.

وی با تاکید به مدیران دستگاه‌ها مبنی بر مطالعه طرح و دفترچه  اقتصاد مقاومتی استان افزود: این نقشه راه همه ما در آینده و تا پایان سال است و مدیران با اجرای این سند می‌توانند زمینه توسعه و شکوفایی اقتصادی جامعه را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه