English

آب‌رسانی سیار به ۹۳ روستای استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه بابیان اینکه در حال حاضر 93 روستای استان به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود، گفت: عمده این روستاها در شهرستان کرمانشاه قرار دارند.

آب‌رسانی سیار به 93 روستای استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ایرج شهبازی با اشاره به آب‌رسانی سیار به روستاهای استان در آستانه فصل گرما، اظهار کرد: هم‌اکنون 93 روستای استان آب‌رسانی سیار دارند که 31 روستای آن مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: سایر شهرستان‌ها مانند سرپل ذهاب با 10 روستا، گیلانغرب با 9 روستا و قصرشیرین با هشت روستا در جایگاه‌های بعدی قرار دارد.

به گفته این مسئول، آب‌رسانی سیار در سطح روستاهای استان پراکنده است و مختص به روستاهای خاصی نمی‌شود و سایر روستاهایی که آب‌رسانی سیار نمی‌شوند از منابع آب سالم و مطمئن برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه تعداد روستاهایی که سال گذشته در زمان پیک آب‌رسانی سیار شدند را 300 روستا اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در پیک آب‌رسانی هم برای همین تعداد روستا آب‌رسانی داشته باشیم.

شهبازی افزود: هرچه به پایان فصل گرما نزدیک شویم میزان نیاز به آب‌رسانی سیار بیشتر می‌شود و حتی ممکن است تا اوایل پاییز هم ادامه داشته باشد.

وی در خصوص کیفیت و سلامت آبی که بین روستاییان توزیع می‌شود نیز خاطرنشان کرد: آب از منابع سالم تهیه می‌شود و کلرزنی هم‌روی آن انجام می‌گیرد، به‌علاوه مرکز بهداشت نیز با انجام آزمایش کیفیت و سلامت آب را بررسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه سهمیه‌ای که برای خانوارهای روستایی در نظر گرفته می‌شود را نیز 150 لیتر در شبانه‌روز برای یک خانوار چهارنفره عنوان کرد و گفت: اگر جمعیت خانواده بیشتر باشد سهمیه آب بیشتری برای آن‌ها در نظر می‌گیریم.

شهبازی خاطرنشان کرد: برای روستاهای کوچک که در داخل روستا منبع ذخیره دارند، آب‌رسانی یک‌بار در هفته انجام می‌شود و آب موردنیاز یک هفته در روستا ذخیره می‌شود، اما برای روستاهای بزرگ و پرجمعیت این کار چند بار در هفته صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه