English

برپایی ۵۰ محفل قرآنی، اعزام ۱۱۳ مبلغ با محوریت اوقاف کرمانشاه،

برپایی خیمه‌های معرفت و احیاء لیالی قدر در طرح ضیافت الهی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برپایی 50 محفل قرآنی، اعزام 113 مبلغ، برپایی خیمه‌های معرفت و احیای لیالی قدر در طرح ضیافت الهی از جمله برنامه های اجرایی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در ماه مبارک رمضان است.

برپایی خیمه‌های معرفت و احیاء لیالی قدر در طرح ضیافت الهی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت اله عباسیان در تشریح برنامه‌های طرح ضیافت الهی که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد، ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی، استغفار و تطهیر از گناهان عنوان کرد و اظهار داشت: از اول ماه مبارک رمضان تا ششم تیرماه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ارتقای سطح معنوی جامعه بیان کرد و ابراز داشت: این طرح در ۲۰ بقعه سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود که طی آن یکسری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی جهت استفاده حداکثری از این ماه مبارک برگزار خواهد شد.

برپایی ۵۰ محفل قرآنی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه

وی از برپایی ۵۰ محفل انس با قرآن در طرح ضیافت الهی خبر داد و ابراز داشت: از دیگر برنامه‌ها برپایی محافل انس با قرآن است که با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی و همچنین قاری برجسته مصری در بقاع مبارکه و مساجد محوری سطح استان برگزار خواهد شد.

عباسیان از برگزاری کلاس تفسیر و جزء خوانی قرآن در ۱۲ بقعه خبر داد و افزود: همچنین در ۹ بقعه مبارکه نمایشگاه دینی برپا خواهد شد.

اعزام ۱۱۳ مبلغ به بقاع متبرکه و مناطق محروم استان کرمانشاه

وی در ادامه به اعزام مبلغ به مناطق محروم در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: ۱۱۳ نفر از مبلغان در طول این ماه جهت برگزاری نماز جماعت در ۳ وعده یا حداقل ۲ وعده به ۲۰ بقعه اعزام شدند که اولویت با روستاهای موقوفه نشین است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از این تعداد مبلغین اعزامی ۱۰۰ نفر از قم، ۵ نفر بومی و ۸ نفر مستقر هستند.

برپایی خیمه‌های معرفت در ۸ بقعه متبرکه استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام عباسیان اظهار داشت: در ۸ بقعه از بقاع متبرکه بحث خیمه‌های معرفت برپا می‌شود که در طی آن برنامه‌های ویژه فرهنگی ازجمله مباحث حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ وقف و مباحث قرآنی و احکام برگزار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عبادت و نوع‌دوستی بحث افطاری ساده را در دستور کارداریم که در بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر، شام شهادت امام علی (ع) و ویژه‌برنامه رحلت ام المومنین تحت عنوان مادر امت در تعدادی از بقاع متبرکه، از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در طول ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: حسن ختام برنامه‌های ماه مبارک رمضان بحث نماز عید فطر است که در تعدادی از بقاع متبرک برگزار خواهد شد.

تلاش برای ایجاد موقوفات جدید در جامعه

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید، در هر اداره‌ای یک مرکز مشاوره وقف برپاشده است و در ایام ویژه مشاوره داده می‌شود که متناسب با نیاز روز جامعه موقوفات ایجاد شود.

وی افزود: یکی از موقوفات جدید که بسیار هم پسندیده است در رابطه با دارو درمان است که جدیداً ۳ میلیارد تومان توسط یکی از خیرین در این باب وقف‌شده است.

جذب موقوفاتی در راستای ایجاد کار و اشتغال برای جوانان کرمانشاهی

عباسیان ابراز داشت: یکی دیگر از موقوفات جدید سرمایه‌گذاری برای کار و اشتغال برای جوانان است که به‌تنهایی این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئولین در این رابطه کمک کنند.

حجت‌الاسلام عباسیان خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال وظیفه‌داریم اقداماتی را انجام دهیم و به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای در سطح کلان بین سازمان اوقاف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوشته‌شده است که به‌زودی امضاء خواهد شد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه مذکور برای این است که سازمان اوقاف بتواند در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کنند و یک سرمایه‌گذاری برای نیروهای جوان کمک شود و اشتغال‌زایی در سطح جامعه ایجاد کند و شاهد پویایی جامعه نخبه استان باشیم و این کار برای سال ۹۶ در دستور کار قرارگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه