English

فولاد مبارکه رأی اول و کرسی هیات مدیره شرکت بورس کالای ایران را کسب کرد

فولاد مبارکه رأی اول و کرسی هیات مدیره شرکت بورس کالای ایران را در مجمع عمومی سالیانه این شرکت کسب کرد.

فولاد مبارکه رأی اول و کرسی هیات مدیره شرکت بورس کالای ایران را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر عامل بورس کالای ایران در گزارش سالانه هیات مدیره به مجمع گفت:در سال مالی 95 ارزش معاملات فیزیکی بورس کالا بالغ بر 371 هزار میلیارد ریال بود که این رقم 25 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد.

حامد سلطانی نژاد افزود: در این گزارش افزایش 26 درصدی حجم و 34 درصدی ارزش معاملات محصولات پتروشیمی در سال 95 نسبت به سال 94 مشهود است.

وی گفت: محصولات صنعتی و معدنی با سهم 36.9 درصدی از کل معاملات کالای فیزیکی به لحاظ حجم و 42 درصد به لحاظ ارزش ریالی مهمترین کالاهای مورد معامله در بورس کالای ایران هستند که از این میان حدود 7 میلیون تن محصولات فولادی به ارزش 117 هزار میلیارد ریال طی سال 95 مورد معامله قرار گرفت که به لحاظ ریالی 27 درصد رشد داشته است.

مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه هم در جریان برگزاری این مجمع در تشریح عملکرد شرکت بورس کالای ایران گفت: این شرکت در جایگاه یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور و به عنوان یکی از قطب های بازار سرمایه کشور مطرح و محلی، برای رویارویی واقعی عرضه و تقاضای کالا در اقتصاد و مبادله شفاف کالا و محصولات است.

محمد تقی صمدی افزود: شرکت بورس کالای ایران با طراحی ابزارهای مختلف و متنوع مالی مانند ابزارهای مشتقه به عنوان ابزار پوشش ریسک و گواهی سپرده کالایی به عنوان ابزار تسهیل مبادلات کالا، صندوق کالایی به عنوان ابزار سرمایه گذاری در کالا و قراردادهای سلف و اوراق سلف موازی به عنوان ابزارهای تأمین مالی توانسته ظرفیت های رونق مبادلات کالا و گردش سرمایه های پولی در چرخه اقتصاد را در مسیر رشد اقتصادی کشور فراهم کند.

وی در خصوص تعیین اعضای هیات مدیره جدید یادآوری کرد: پس از رأی گیری از سهامداران، شرکت فولاد مبارکه با بیشترین رأی به عنوان نفر اول و در ادامه شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان، شرکت سهامی ذوب آهن، کارگزاری کشاورزی، سرمایه گذاری توسعه ملی، گروه مالی ملت و شرکت سرمایه گذاری تاپیکو به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این شرکت برای یک دوره دوساله تعیین شدند.

صمدی گفت: مؤسسه حسابرسی بهراد مشار نیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی انتخاب شد و روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های رسمی شرکت بورس کالای ایران تعیین شدند.

مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری فولادمبارکه گفت: حضور 400 نفر از شرکت فولاد مبارکه در بورس کالای ایران که بیش از نیمی از آنها از کارکنان بازنشسته شرکت هستند، به این مجمع غنای خاصی بخشیده است.

وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع برای تقسیم سود، اظهار کرد: از کل سود خالص شرکت در سال 95 که به میزان 309 میلیارد ریال بوده است، به ازای هر سهم 344 ریال، پس از کسر اندوخته قانونی و ذخیره احتیاطی، سود قابل تقسیم به رقم 266 ریال محقق شد که در نهایت با پیشنهاد و پیگیری سهامداران حقیقی و نماینده شرکت فولاد مبارکه به ازای هر سهم تقسیم سود به مبلغ 150 ریال مورد تصویب قرار گرفت.

در این مجمع پس از رسمیت جلسه، دستور جلسه توسط رئیس مجمع، قرائت و اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند و در ادامه اعضای هیئت رئیسه وارد دستور جلسه شدند و دکتر سلطانی نژاد مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گزارش هیئت مدیره را به مجمع ارائه و پس از آن نیز حسابرس و بازرس قانونی هم گزارش خود را در خصوص صورت های مالی شرکت برای دوره مالی منتهی به 30/ 12/95 ارائه نمود که مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه