English

سه تیم پهباد دانشگاه آزاد اسلامی اراک در بزرگترین رقابت های هوافضا کشور، درخشید

سه تیم پهباد دانشگاه آزاد اسلامی اراک در بزرگترین رقابت های هوافضا کشور که با حضور 80 تیم از دانشگاه ها و مراکز برتر سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، برتر شدند.

سه تیم پهباد دانشگاه آزاد اسلامی اراک در بزرگترین رقابت های هوافضا کشور، درخشید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، استاد راهنمای تیم طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در این خصوص گفت: در هفتمین مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف که در چهار لیگ گلایدر هوا سر، گلایدر هدف زن(ویژه)، سفینه ماه نشین و توربین های مینیاتوری بادی برگزارشد، تیم شهید امینی در لیگ گلایدر هوا سر مقام برتر را از آن خود کرد.
علیرضا نظام آبادی افزود: در این دوره از مسابقات تیم آرچیتاس در لیگ گلایدر هدف زن به مقام پنجم و تیم آرچیتاس یک شایسته تقدیر و تیم برتر این دوره از مسابقات شناخته شد.
وی تصریح کرد:دانشگاه آزاداسلامی اراک از سال 87 فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت پهپاد در کشور به عنوان نخستین واحد دانشگاهی آزاد اسلامی آغازکرد و تاکنون در مسابقات هوافضا رتبه های مختلفی را کسب کرده است.
دبیر هیأت امنای استان مرکزی ادامه داد: این دانشگاه در نظر دارد با توجه به موفقیت های اخیر و نگاه پژوهش محور مسوولان دانشگاه، نخستین دوره مسابقات ملی پرنده های بدون سرنشین را در نیز در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار کند.
استاد راهنمای تیم طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ایجاد کنسرسیوم پهپاد دانشگاه آزاداسلامی، راه اندازی شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت پهپادهای کاربردی در صنایع نظامی و غیرنظامی در راستای تبدیل دانشگاه آزاداسلامی اراک به قطب پهپاد کشور را از جمله برنامه های دانشگاه آزاد در این بخش عنوان کرد.
وی گفت: اقدامات نهایی برای ایجاد کنسرسیوم و راه اندازی شرکت دانش بنیان در طراحی و ساخت پهپاد در این دانشگاه انجام شده است.
سرپرست تیم های اعزامی دانشگاه آزاد اراک به بزرگترین رقابت های هوافضا کشور نیز در خصوص مسائل فنی مسابقات افزود: در بخش پرتاب که یکی از شاخص‌های اصلی دریافت امتیاز در این مسابقات است، پرنده‌های هر 2 تیم موفق به طی مسیر کامل پیست مسابقات، مسیر بعد از پیست و برخورد در ارتفاع حدود چهار متری به دیواره انتهای پیست مسابقات شدند که بالاترین رکورد را در این رقابت ها به نام خود ثبت کردند و این پرواز در نوع خود بی نظیر بود.
همایون عرب افزود: علت پرواز با این برد بالا در این مسابقات وزن پایین سازه پرنده بود زیرا هر چه وزن سازه کمتر باشد امتیاز بیشتری برای آن محسوب می‌شود و پرنده‌های گلایدر دانشگاه آزاد اراک با 350 گرم وزن در طراحی بی‌نظیر بودند.
وی اظهار کرد: در پرتاب اول، پرنده تیم شهید امینی توانست تمام مسیر را طی کند و به انتهای سالن برسد و در این حالت پرنده‌هایی که بتوانند تمام مسیر پیست را طی کنند، هر میزان اضافه مسیری که بپیمایند در امتیاز ارتفاع سنجیده می‌شود.
عرب عنوان کرد: در واقع چنین پرنده‌هایی امتیاز کامل پرتاب را در این شرایط کسب کرده و بقیه مسیر طی شده توسط آنها در امتیاز ارتفاع محاسبه می‌شود که خوشبختانه هر 2 پرنده این دانشگاه در این بخش توانستند امتیاز کامل پرتاب را به دست آورند.
سرپرست تیم های اعزامی دانشگاه آزاد اراک ادامه داد: در مرحله ارتفاع نیز یک پرنده دانشگاه آزاد اراک توانست بیشترین ارتفاع را در مسابقه کسب کند و در مجموع، پنج پرتاب توسط 2 پرنده تیم های دانشگاه آزاداسلامی انجام شد که در این بخش یکی از بهترین پرتاب‌های مسابقات برای دانشگاه آزاد اراک ثبت شد.
عرب اظهار کرد: در این مسابقات اعلام شد سازه های پرنده‌ باید محموله‌ای 50 گرمی را حمل کنند، که خوشبختانه با توجه به این امر که نقطه ثقل پرنده به دقت محاسبه شده بود، در این زمینه نیز دانشگاه آزاد اراک توانست در دور دوم پرتاب با محموله کل مسیر را طی کرده و تا انتهای باند پیش برود که این امر نیز در نوع خود موفقیتی بی‌نظیر است.
وی خاطر نشان کرد: در لیگ گلایدر هدف‌زن نیز یک تیم به نام آرچیتاس یک از دانشگاه آزاداسلامی اراک شرکت کرد که پرنده ای که در این بخش از مسابقات از دانشگاه آزاداسلامی اراک شرکت کرد، توانست ماموریت مد نظر داوران را انجام دهد و به عنوان تیم شایسته تقدیر و برتر فنی انتخاب شود.
وی، سید سعید کشوری طباطبایی، محمود پرواز، امین دلشادی، ایمان جهاندیده ، مهدی ضابطی و سید جلال مظلومی را اعضای تنها تیم‌های اعزامی استان مرکزی به این دوره از مسابقات عنوان کرد.
عرب عنوان کرد: این فناوری جدید در راستای رفع بسیاری از نیازهای صنایع به ویژه نهاد های نظامی کاربرد دارد و امید است با حمایت بیشتر مسئولان خارج از دانشگاه در خصوص صدور مجوزهای پروازی و حمایت‌های مادی و معنوی بتوان گام های مثبتی در راستای پیشبرد اهداف کشور برداشت.
مسابقات فوق در اسفند ماه 95 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که نتایج نهایی مسابقات در اوایل خرداد ماه 96 بعد از چندین مرحله داوری اعلام شد.
در بزرگترین رقابت های هوافضا کشور در دانشگاه صنعتی شریف ( از بین 80 تیم از بین دانشگاه های برتر کشور) رتبه اول، پنجم و تیم شایسته تقدیر بزرگترین به تیم های دانشگاه آزاد اسلامی اراک رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی