English

موزه عصارخانه شاهی اصفهان برترین موزه کشور شد

مدیر موزه عصارخانه شاهی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: موزه عصارخانه شاهی از طرف ایکوم به‌عنوان برترین موزه کشور در بخش پژوهش معرفی شد.

موزه عصارخانه شاهی اصفهان برترین موزه کشور شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، معماریان اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر ارشاد، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس ایکوم و چندی دیگر از مسئولین کشور در خانه هنرمندان تهران برگزار شد، موزه عصارخانه شاهی اصفهان، برترین موزه کوچک دولتی در بخش پژوهش معرفی شد و جایزه اول را به خود اختصاص داد. همچنین این موزه در چهار بخش دیگر مورد تقدیر گرفت.

وی در خصوص کسب این افتخار افزود: سازمان ایکوم یکی از سازمان‌های جهانی به شمار می‌رود که سالیانه به بررسی موزه‌های جهان می‌پردازد، پس از فراخوان این مرکز عملکرد یک‌ساله موزه برای داوری ارسال شد و انتخاب و داوری ایکوم بر اساس شاخصه علمی مشخص صورت گرفت.

مدیر مرکز مطالعات فرهنگ عامه و مشاغل سنتی اصفهان دلیل موفقیت عصارخانه در بخش پژوهش را عملکرد این موزه دانست و بیان داشت: در سال گذشته موزه عصارخانه شاهی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در بخش پژوهش به گردآوری تاریخ شفاهی اقدام کرد.

معماریان ادامه داد: 15 جلد کتاب حاصل تحقیق و پژوهش این مرکز بود، تولید فیلم‌های مشاغل و تولید فیلم‌های تاریخ شفاهی و برگزاری همایش‌های پژوهشی عوامل برتری این موزه در سطح کشور بود.

وی گفت: موزه عصارخانه شاهی به‌عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه و مشاغل سنتی اصفهان دست به این پژوهش‌ها زد و توانست این اتفاق را رقم بزند و در سال گذشته توانست عملکرد خوبی از خود نشان داد.

وی افزود: مطالعات فرهنگ عامه و آنچه در حول این مأموریت اتفاق می‌افتد از حوزه پژوهش در تولید کتاب‌ها با محتوای مختلف در مبحث شناخت بهتر آداب و رسوم مردم اصفهان شکل می‌گیرد.

وی در مورد تاریخ شفاهی مشاغل اصفهان گفت: در بخش تاریخ شفاهی به ثبت واقعیات تاریخ گذشته پرداختیم، این تاریخ در ذهن مردم اصفهان محفوظ است، خاطرات شفاهی بازار را استخراج کردیم و یک پژوهش گسترده و بزرگ در عرصه تاریخ مردم اصفهان رقم زده شد و همایش‌ها و فیلم‌هایی در این حوزه تولید شد که بر روی شناخت و ثبت تاریخ مشاغل سنتی اصفهان صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه