English

اعلام آمادگی ۱۲ مسجد در مناطق محروم کرمانشاه برای برگزاری کلاس‌های قرآن

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تاکنون 12 مسجد در مناطق محروم کرمانشاه جهت برگزاری کلاس‌های قرآن اعلام آمادگی کرده‌اند.

اعلام آمادگی 12 مسجد در مناطق محروم کرمانشاه برای برگزاری کلاس‌های قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام مجید میرزایی اظهار داشت: یکی از مباحث مطرح و موردتوجه سازمان اوقاف و امور خیریه، اشاعه فرهنگ قرآنی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ و قاری قرآن است.

وی گفت: طی پنج‌ساله گذشته اجرای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت امسال نیز درصدد پیاده کردن این طرح در مناطق محروم هستیم.

حجت‌الاسلام میرزایی بیان کرد: در استان کرمانشاه این طرح با محوریت مساجد برگزار می‌شود و تاکنون سه جلسه با ائمه جماعات هیئت‌امنای مساجد برگزارشده است؛ در این کلاس‌ها علاوه بر ارائه آموزش‌های قرآنی، افراد مستعد مربیگری حفظ قرآن نیز شناسایی می‌شوند.

وی عنوان کرد: حفاظی که در این رده‌ها شرکت می‌کنند و حداقل سه جز محفوظات دارند در دوره‌های آموزشی برپاشده در قم و استان کرمانشاه حضور می‌یابند و برای مربیگری قرآن تربیت می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان افزود: این رده‌ها با محوریت حفظ قرآن است که بخشی از آن شامل برگزاری دوره‌های آموزشی و فراگیری روش‌های صحیح حفظ به‌صورت حضوری یا مجازی و بخشی دیگر نیز به شکل حفظ موضوعی قرآن در دو قسمت 150 آیه و 300 آیه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: تاکنون سه جلسه با ائمه جماعات مساجد مناطق محروم کرمانشاه برگزارشده و 12 مسجد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اگر ائمه جماعات و فعالین قرآنی مساجد همکاری کنند می‌توانیم شاهد ایجاد تحولی اساسی در مساجد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه