English

سومار در مسیر توسعه؛

رشد ۳۰ درصدی صادرات سومار در دوماهه اول سال جاری

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب از تکمیل ایجاد فیبر نوری بازارچه سومار و اتصال گمرک آن به سیستم جامع امور گمرکی کشور خبر داد و گفت: عملیات انتقال فیبر نوری از گیلانغرب به بازارچه تکمیل‌شده و بهره‌برداری از آن انجام‌شده است.

رشد 30 درصدی صادرات سومار در دوماهه اول سال جاری

همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه افزود: شعبه بانکی نیز در محل بازارچه ایجادشده است تا در خصوص انتقال وجه مشکلی نباشد.

وی همچنین از تکمیل و واگذاری 27 غرفه برای تجار و خدمات بازارچه تا هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: به‌منظور تسهیل در امور صادرات تعداد لیفتراک‌های فعال به 10 دستگاه افزایش داده‌شده است.

همتی اظهار داشت: در دوماهه اول سال جاری 135748 تن انواع کالا به ارزش 106 میلیون دلار توسط 8207 کامیون به کشور عراق صادرشده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد افزایش‌یافته است.

وی تصریح کرد: با صادرات کالاهای جدید نظیر فرش ماشینی، قطعات سیمانی و گچی، گوشت مرغ تعداد اقلام صادراتی از مرز سومار به 54 قلم افزایش‌یافته است گفتنی است از ابتدای شروع بکار بازارچه سومار در سال 94 تاکنون 764608000 تن کالا به ارزش 396000000 دلار توسط 43108 کامیون به کشور عراق صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه