English

امام‌جمعه کرمانشاه:

ایجاد اشتغال مهم‌ترین نیاز کرمانشاه است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: ایجاد اشتغال با توجه به استعدادهای موجود مهم‌ترین نیاز استان کرمانشاه است.

ایجاد اشتغال مهم‌ترین نیاز کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در نشست با رئیس و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی کشور و جمعی از مسئولان استانی اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین دغدغه استان کرمانشاه بحث بیکاری بالای آن است که نیازمند توجه ویژه و خاص به این موضوع است.

وی افزود: ایجاد اشتغال صنعتی هزینه بالایی را در بر خواهد داشت، اما ایجاد اشتغال با توجه به استعدادهای استان مانند استعدادهای کشاورزی، دام‌پروری و صنایع تبدیلی آن می‌تواند سریع‌ترین راه و مؤثرترین راه ایجاد اشتغال در این استان باشد.

وی گفت: استان کرمانشاه با داشتن 900 هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز و نیز وجود آب‌های زیاد، استعداد در تولید انواع محصولات کشاورزی نظیر پسته، زعفران، زیتون و ... دارد که نیازمند حمایت و هدایت جوانان توسط مسوولان در این راه است.

وی افزود: یکی دیگر از استعدادهای استان کرمانشاه بحث هم‌جواری با کشور عراق است که می‌تواند این استان را به قطب صادرات و تجارت همانند گذشته تبدیل کند که این مهم هم نیازمند حمایت مسئولان کشوری و استانی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های این کمیسیون سفر به شهرستان‌ها و بررسی میدانی مشکلات و چالش‌های اقتصادی استان‌ها است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: هدف اصلی این است که با نشست‌هایی تخصصی با حضور فعالان و مسئولان اقتصادی هر استان بتوانیم مسیر راهی را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در آن استان ترسیم کنیم.

وی گفت: این کمیسیون اهتمام ویژه‌ای برای حل مسائل اقتصادی مهم کشور را در پیش‌گرفته که می‌توان به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، اصلاح نظام بانکی کشور، اصلاح قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و... اشاره کرد تا بتوانیم گره‌ای از مسائل و چالش‌های اقتصادی کشور را بگشاییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه