English

بلاتکلیفی آینده اقتصاد کشور؛

وقت آن رسیده که علم و عمل برای استراتژی واحد کنار هم بنشینند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به بلاتکلیفی آینده بلندمدت اقتصاد کشور، وقت آن رسیده که دولت، مجلس، بخش خصوصی و دانشگاهیان کنار هم بنشینند و به یک استراتژی منسجم توسعه اقتصادی دست پیدا کنند.

وقت آن رسیده که علم و عمل برای استراتژی واحد کنار هم بنشینند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، غلامحسین شافعی در نشست فعالین بخش خصوصی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اتلاف منابع تولیدی مازاد در کشور، ابراز داشت: صرف داشتن منطقه ویژه اقتصادی و یا شهرک صنعتی نمی‌توان به توسعه اقتصادی دست پیدا کرد.

وی اولویت‌بندی کمی و کیفی نیازهای هر منطقه را عاملی مهم در مسیر توسعه عنوان کرد و افزود: نگاه توسعه محور به بخش خصوصی قطعاً گامی مهم در مسیر رشد اقتصادی کشور است و می‌توان به‌راحتی با اولویت‌بندی نیازهای آن‌یکی از پایه‌های مهم کشور را در مسیر برطرف سازی نیازهای اقتصادی برداشت.

شافعی یکی از موضوعات مهم طرح‌های پیشرو در ارتقاء فعالیتی بخش خصوصی را تحول مالیاتی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بخش خصوصی به دنبال فرار از پرداخت مالیات نیست، بلکه معتقدیم نظام تشخیص و وصول مالیات در کشور باید متحول شود.

شافعی افزود: نگرانی بخش خصوصی از این است که نهادهای قدرتمند و ثروتمند از زیر بار پرداخت مالیات شانه خالی کنند و افرادی که شفاف عمل می‌کنند مجبور شوند جور آن‌ها را بکشند.

رئیس اتاق ایران اصلاح نظام آماری را دیگر اولویتی دانست که باید موردتوجه قرار گیرد و گفت: در حال حاضر شاهد تعدد مراکزی که آمار می‌دهند و تناقض در آمارها هستیم که این موضوع مشکلاتی را برای تصمیم سازان ایجاد می‌کند، لذا باید برای نظام آماری کشور فکری شود.

وی لزوم مقررات زدایی را از دیگر اولویت‌هایی دانست که باید موردتوجه قرار گیرد و گفت: در حال حاضر شاهد تورم مقرراتی و تعدد مجوزها هستیم که این امر می‌تواند فسادزا باشد و باید به سمت تسهیل امور برویم.

شافعی افزود: مجلس کار خوبی را درزمینهٔ بهبود فضای کسب‌وکار انجام داد، اما متأسفانه نتایج حاصله کمتر از انتظار است.

وی اصلاح نظام تأمین اجتماعی و نظام گمرکی را از دیگر اولویت‌هایی برشمرد که باید موردتوجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه