English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

راهپیمایی حمایت از مردم بحرین در قم برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: مردم قم فردا پس از اقامه نماز جمعه مسیر مصلای قدس تا چهار راه شهدا را راهپیمایی می کنند.

 راهپیمایی حمایت از مردم بحرین در قم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی قم روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: مردم قم در این راهپیمایی با ناروا دانستن هر گونه سکوت و بی تفاوتی در قبال اقدام حکام بحرین، همگام با مسلمانان دیگر کشورها انزجار خود را از مرتجعین عرب ابراز نمایند.

وی ضمن محکوم کردن اقدام حکومت بحرین در اجباری نمودن اقامت رهبر شعیان این کشور در منزل خویش گفت: مردم قم باید در خط مقدم اعتراض و اعلام انزجار از حصر خانگی شیخ عیسی قاسم باشند.

لطفی افزود: رژیم آل خلیفه با ابلاغ حکم تعلیقی به شیخ عیسی قاسم درصدد ایجاد محدودیت ها و مشکلاتی برای این رهبر مبارزان بحرینی است.

وی با اشاره به سفر دونالد ترامپ به عربستان و برگزاری نشست ذلت بار آمریکا و کشورهای اسلامی در ریاض افزود: این موضوع در مقام عمل نشان داد که استکبار به کمک سران نگون بخت کشورهای عربی مصمم به وارد کردن یک آسیب و صدمه جدی به انقلاب شیعیان بحرین است.

این نشست روز یکشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور آمریکا و همچنین مقام ها و نمایندگان بیش از 50 کشور عربی اسلامی در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با تاکید بر ضرورت واکنش صریح و اعلام نفرت و انزجار عمومی از این ددمنشی های آمریکا و دست نشاندگان و هم پیمانان عرب آن در منطقه، افزود: در شرایطی که قلب های همه متدینین از این همه ظلم و ستم به انقلابیون بحرینی و در راس آنها مردم مذهبی این کشور جریحه دار شده است، تدارک یک حرکت خودجوش از سوی ملت بزرگ ایران از جمله مردم قم ضروری است.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه شنبه دوم خرداد ماه با حمله به طرفداران شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز پنج تن را شهید و بیش از 200 تن را زخمی کردند که حال هشت تن از آنها وخیم گزارش شده و 286 تن دیگر نیز از سوی ماموران رژیم آل خلیفه دستگیر شدند.

حملات وحشیانه نیروهای امنیتی آل خلیفه به الدراز پس از آن رخ داد که دستگاه قضایی آل خلیفه روز یکشنبه با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع بندی های صورت گرفته در ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) افزود: مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مرقد امام از ساعت 18 تا 20 روز یکشنبه 14 خرداد برگزار می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام 15 خرداد سال 42 افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان با این ایام هیچ گونه تغییری در برنامه راهپیمایی 15 خرداد مردم قم ایجاد نکرده و این راهپیمایی همانند سال های قبل از مسیر بیت حضرت امام (ره) واقع در میدان روح الله تا حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

لطفی افزود: زمان آغاز این مراسم به گونه ای پیش بینی شده که پایان آن به نماز ظهر و عصر در حرم حضرت معصومه(س) منتهی شود.

محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه با تاکید بر اهتمام ویژه این سازمان برای بسیج و ورود همه جانبه اصناف استان به صحنه افزود: جهاد کشاورزی قم امسال نیز گلاب مصرفی مورد نیاز برای عطر افشانی و تلطیف فضای مسیر عبور راهپیمایان را تامین می کند.

در پانزدهم خرداد 1342 و به دنبال تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی از سوی مجلس شورای ملی عده زیادی از مردم و طلبه ها اقدام به برپایی تظاهرات علیه حکومت شاه و اسدالله علم نخست وزیر وقت نمودند که به شهادت جمع کثیری از آنها و سپس دستگیری و تبعید حضرت امام منجر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه