English

امام جمعه قزوین:

روحانیون زمینه حضور بانشاط جوانان در مساجد را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مبلغان مذهبی باید زمینه حضور بانشاط جوانان و نوجوانان استان را در مساجد در ماه رمضان بخوبی فراهم کنند.

روحانیون زمینه حضور بانشاط جوانان در مساجد را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله عبدالکریم عابدینی روزپنجشنبه درهمایش طلایه داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه مبارک رمضان آنچه که برای شما مبلیغین ومبلغات اهمیت دارد این است که بتوانید مساجد را با حضورنسل نوجوان و جوان با نشاط و فعال کنید تا بعد از پایان این ماه مبارک مساجد را خالی از این قشر نبینیم.

وی افزود: تفسیر قرآن و آماده کردن آحاد ملت ایران برای شبهای با فضیلت قدر بخشی از رسالت مهم روحانیون و مبلغین حوزه علمیه در ایام ماه مبارک رمضان با عزیمت به شهرها و روستا هاست.

روحانیون زمینه حضور بانشاط جوانان در مساجد را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین به انس گیری بیشتر از قرآن کریم در ماه مبارک اشاره کرد و یادآورشد: تاثیر قرآن درماه مبارک رمضان بسیار بالا و مانند نهالی است که شما نمی توانید در ماههای بعد آن را کسب کنید و اثر گذاری قرآن در این ماه بسیار ارزشمند است لذا باید تلاش کنید در مساجد دراین ایام آیات نورانی کتاب آسمانی برای مردم و روزه داران تبیین شود.

وی بیان کرد:در ماه رمضان خواندن دعا و مناجات و کتب دینی می تواند آثار و برکات خوبی برای نسل نوجوان وجوان که امروز آماده تشنه معارف الهی قرآنی است ایجاد کند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین، تبلیغ همراه با ارائه تحکیم پایه های اعتمادی مردم نسبت به ولایت را مهم دانست و گفت: در ایام تبلیغ یکی از رسالتهای مهم شما در شهرها و روستاها باید بر محور ولایت وتاثیرگذاری این عمود خیمه انقلاب اسلامی باشد، چرا که تبلیغ بدون ولایت هیچ تاثیری روی مخاطب نداشته و باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم.

روحانیون زمینه حضور بانشاط جوانان در مساجد را فراهم کنند

امام جمعه قزوین اظهارداشت: هر چقدر که قرآنی باشیم انقلابی بودن هستیم و باید امروز به تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی این اصل مهم را نصب العین همه امور خود قرار دهیم.

آیت الله عابدینی به تاثیرگذاری روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این گروه تاثیرگذار توانستند به خوبی نقش خود را در بسیح مردم برای حمایت از انقلاب اسلامی و مبارزه با حکومت طاغوت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران مختلف به ویژه دفاع مقدس ایفا کنند.

وی افزود:روحانیون جایگاه رفیعی درانقلاب اسلامی دارند و با تبیین اهداف و ارمان های انقلاب اسلامی در ترویج و نشر ارزش های اسلامی و انقلابی نقش آفرین هستند.

عابدینی اظهارداشت: رمضان ماه تزکیه و خودسازی نفس است و روحانیون وظیفه دارند مردم را با فضیلت‌ این ماه پربرکت و نورانی آشنا کنند تا مردم بتوانند بالاترین و بهترین توشه معنوی را برای حیات اخروی خود ذخیره کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه