English

بندرانزلی مهیای فعالیت های صادراتی تولیدکنندگان و تجار قزوینی است

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته، بستر لازم برای استفاده بیشتر تولیدکنندگان و تجار قزوینی از ظرفیت بندرانزلی به منظور صادرات کالا فراهم است.

بندرانزلی مهیای فعالیت های صادراتی تولیدکنندگان و تجار قزوینی است

به گزارش خبرگزاری موج، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جریان سفر یکروزه خود به گیلان که همراه هیات اقتصادی و تجاری استان قزوین صورت گرفت، ضمن بازدید از گمرگ بندر انزلی با معاون اقتصادی استاندار گیلان دیدار کرد.
وی در این نشست در خصوص تبادلات تجاری 2 استان قزوین و گیلان گفت: قزوین و گیلان به عنوان 2 قطب اقتصادی کشور می توانند با تعامل بیشتر بر اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.
منوچهر حبیبی افزود: بندر انزلی بزرگترین و فعال ترین بندر تجاری در شمال کشور است به گونه ای که هشت استان جانبی از مزایای این بندر برای صادرات کالا استفاده می کنند.
وی، هدف اصلی از بازدید هیات تجاری و اقتصادی استان قزوین از بندر انزلی را توسعه و ارتقای صادرات کالا عنوان کرد و گفت: استان قزوین به عنوان اتصال دهنده 12 استان کشور می تواند به عنوان یک بارانداز ملی ایفای نقش کند.
حبیبی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های مناسب استان گیلان به ویژه وجود یک بندر پرقدرت تجاری در این استان، تجار و بازرگانان قزوین می توانند از این ظرفیت برای صادرات کالاهای خود به شکل موب بهره گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه شبکه حمل و نقل در اقتصاد یک مولفه اثرگذار محسوب می شود، افزود: استان های قزوین و گیلان از شبکه آزادراهی مناسبی بهره مند هستند و امیدواریم با تلاش دولتمردان شبکه ریلی قزوین به رشت نیز تا مهرماه امسال راه اندازی شود.
حبیبی تاکید کرد : خوشبختانه ادامه مسیر خط ریلی تا بندر انزلی نیز در مرحله اجرا قرار دارد که برای تبادل کالا بین 2 استان و همچنین خارج از کشور حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد : صادرات کالای تولیدی برای تولید کنندگان بسیار مهم است و در صورت تحقق اهداف صادرات، شاهد رونق در تولید و توسعه استان خواهیم بود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی