English

استاندار اصفهان:

همکاریهای هوا-فضا بین اصفهان و ایالت باواریای آلمان گسترش خواهد یافت

استاندار اصفهان گفت : با عنایت به ظرفیت عظیم شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و توانمندیهای دانشگاههای صنعتی استان همکاریهای هوا-فضا با ایالت باواریای آلمان گسترش خواهد یافت.

همکاریهای هوا-فضا بین اصفهان و ایالت باواریای آلمان گسترش خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، زرگرپور در دیدار مدیر عامل اتحادیه ی هوا-فضای ایالت باواریای آلمان با ایشان ، با اشاره به سوابق طولانی ارتباطات دو کشور ، بویژه پس از برجام ، حضور گسترده ی گردشگران آلمانی در اصفهان را نشانه ای از علاقه مندی ملت های دو کشور برای توسعه ی روابط برشمرد.

وی اظهار داشت: اصفهان صنعتی ترین استان کشور با ۱۵ درصد تولید ناخالص بخش صنعت می باشد که ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور از جمله صنعت هسته ای ، شیمیایی ، ساختمانی ، فولاد و هواپیماسازی را در خود جای داده است و ما خود را ملزم به بازسازی این صنایع در جهت سازگاری با محیط زیست می دانیم.

زرگرپور عنوان نمود: در مورد صنایع هوایی ، با عنایت به وجود مجموعه ی بزرگ و با اهمیتی بنام هسا که جایگاه ویژه ای دارد ، خواهان گسترش روابط و مشارکت برای فعالیت های علمی و بازسازی صنایع هوایی هستیم.

مدیر ارشد استان با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از این مجتمع عظیم در ۶ ماه گذشته و تجربیات موفق شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) بویژه با کشورهای شرقی ، آمادگی کامل استان را جهت برطرف کردن مشکلات و فراهم نمودن زمینه ی گسترش همکاریها ، اعلام نمود.

زرگرپور همچنین ضمن بیان مزیت ها و ظرفیت های دانشگاههای اصفهان ، بویژه دانشگاه صنعتی در مسائل هوا-فضا ، خواستار مبادلات علمی و دانشگاهی بین اصفهان و ایالت باواریای آلمان شد.

استاندار اصفهان با شمردن سایر پتانسیل های موجود در زمینه صنایع شیمیایی ، فولاد ، نفت و حضور فعال شرکت های آلمانی در ماههای گذشته در حوزه های مختلف ، آمادگی استان را در جهت گسترش ارتباطات در سایر حوزه ها نیز اعلام نمود و اظهار داشت: قطعاً برای طرف آلمانی نیز ، کارکردن در اصفهان مورد توجه و اهمیت خواهد بود ، زیرا اصفهان در صحنه ی داخلی و عرصه جهانی خود یک برند می باشد.

یوهان هاینزمن ، مدیر عامل اتحادیه هوا و فضای ایالت باواریای آلمان نیز در این دیدار عنوان نمود: این اتحادیه نمایندگی دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان را بر عهده دارد که بیش از ۵۰۰ شرکت با ۵/۴ میلیون پرسنل در این انجمن فعال هستند.

مدیر عامل اتحادیه هوا-فضای ایالت باواریای آلمان با اشاره به فعالیت دفتر این اتحادیه در تهران ، افزود: از اینکه کشور ایران در خصوص این مقوله بسیار فعال است خوشحالیم و گفتگوهای خوبی را برای ساخت هواپیما و هلی کوپتر و همچنین تعمیرات و نگهداری آن با توجه به خریدهای جدید، با طرف ایرانی داشته ایم.

یوهان هاینزمن افزود: با توجه به امضای تفاهمنامه با سازمان هوا-فضای جمهوری اسلامی ایران و زمینه های بسیار خوب در استان اصفهان ، امیدواریم در دیدار بعدی ، نتایج علمی حاصل شود و همکاریهای دانشگاهی و صنعتی در خصوص هوا-فضا و سایر محورهای مورد علاقه در اصفهان آغاز گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی