English

رئیس اداره زکات استان قم تاکید کرد:

ائمه جماعات حلقه پیوند محرومین و خیرین

رئیس اداره زکات استان قم گفت:ائمه جماعات حلقه پیوند میان محرومین و ثروتمندان و خیرین جامعه هستند و باید از این جایگاه استفاده کرده تا در راستای رفع مشکلات محرومان محله اهتمام داشته باشند.

ائمه جماعات حلقه پیوند محرومین و خیرین

به گزارش خبرگزاری موج از قم، نشست ائمه جماعات استان با دبیرخانه شورای زکات قم  به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در آستانه ماه مبارک رمضان و به منظور ترویج و تبلیغ فریضه زکات برگزار شد.

در این نشست رئیس اداره زکات استان قم گفت: زکات مقوله بسیار مهمی است که اهمیت آن در آیات و روایات تاکید شده و زکات به عنوان یک فریضه مهم دارای آثار دنیوی و اخروی بسیاری است.

وی افزود: روحانیون در سخنرانی های خود باید به این موضوع مهم توجه داشته تا زکات فرهنگسازی شده و در این زمینه باید از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات نهایت استفاده شود.

حجت الاسلام نورالهی گفت: روحانیون و ائمه جماعات باید مسائل را به خوبی بدانند و در جهت جمایت از محرومین جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: تهیه سبد کالا برای نیازمندان در این ماه امر بسیار مهم و اولویت داری است که باید مد نظر باشد، البته در این زمینه انتظار است که با کمیته امداد امام خمینی استان هماهنگی داشته باشند تا موازی کاری در توزیع این سبدها صورت نگیرد.

رئیس اداره زکات استان قم گفت: ائمه جماعات حلقه پیوند میان محرومین و ثروتمندان و خیرین جامعه هستند و باید از این جایگاه استفاده کرده تا در جهت رفع مشکلات محرومان محله اهتمام داشته باشند.

حجت السلام نورالهی با تاکید بر لزوم نظارت و جمع آوری در زمینه زکات فطریه گفت: طبق احکام شرعی هزینه این زکات تنها برای فقرا است و وظیفه جمع آوری آن نیز بر عهده ائمه جماعات خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه