English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

مردم، حافظان اصلی میراث فرهنگی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: حافظان اصلی میراث فرهنگی مردم هستند و دستگاه های اجرایی و ارگان ها مختلف موظف هستند مردم را با وظایف خود آشنا کنند.

مردم، حافظان اصلی میراث فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم درهمایش حافظان میراث فرهنگی که در گنجینه آثار مراجع استان قم برگزار شد گفت: حفظ آثار تاریخی یک وظیفه همگانی است ، در صورتی که این آثار به مردم معرفی شود، مردم به عنوان یک متولی با آن برخورد می کنند.

وی افزود: دولت یازدهم در حفظ و احیاء میراث فرهنگی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

عیسی رضایی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید 7 اثر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید که  از این میان در حوزه آثار تاریخی ملموس پنج ثبت جهانی و در حوزه آثار تاریخی ناملموس 2 اثر، ثبت جهانی شد که دستاورد بزرگ دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: استرداد حدود 580 شئ تاریخی ایران از کشورهای آمریکا، ایتالیا و بلژیک از دیپلماسی فعال فرهنگی دولت یازدهم برای استرداد اموال تاریخی به کشور حکایت می کند که این موفقیت بسیار مهم نتیجه تعامل سازنده و  ارتباط مناسب و سالم با کشورهای دنیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در استان قم 350 اثر ثبت ملی و 15 هزار شیئ تاریخی داریم که متاسفانه حرمت این آثار را نگه نداشتیم چرا که  این اشیاء در مکان نامناسب و بدون استاندارد نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه قم در چهار راه موصلاتی کشور قرار گرفته است گفت: قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام و قطب بزرگ دنیای تشیع محسوب می شود و  محور توسعه استان نیز گردشگری مذهبی و زیارتی  است و داشتن موزه نیاز اصلی میراث فرهنگی و گردشگری استان به حساب می آید

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: یکی از مهمترین وظایف در حوزه میراث فرهنگی، معرفی و شناسایی  میراث بزرگ اسلامی و شیعی به مردم و گردشگران است و بدون داشتن موزه مدرن این شناسایی به طور کامل، میسر نمی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه