English

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

تقویت روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق از اولویت‌های اتاق بازرگانی است

تقویت روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق از اولویت‌های اتاق بازرگانی سنندج است.

تقویت روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق از اولویت‌های اتاق بازرگانی است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: تقویت روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق از اولویت‌های اتاق بازرگانی سنندج است.

کمال حسینی امروز چهارشنبه 3 خرداد در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی سنندج - اربیل ضمن اشاره به اینکه تجارت و اقتصاد برای هر کشوری از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: کشور ایران در خصوص بحث‌های اقتصادی و تجارت بین المللی خوب عمل کرده است .

وی با اشاره به اینکه تجارت با اربیل یکی از مزیت‌های اصلی برای تجارت در کشور محسوب می‌شود، ذکر کرد: متاسفانه روابط اقتصادی با کشور همسایه و اقلیم کردستان عراق تاکنون خوب انجام نشده است و باید در این خصوص تلاش کرد که همکاری لازم را داشته باشیم .

رئیس اتاق بازرگانی سنندج در ادامه با اشاره به اینکه تقویت روابط بازرگانی و تجاری استان کردستان و اقلیم کردستان باید در اولویت قرار گیرد، ذکر کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تعاملات سیاسی توانسته است با کشورهای دیگر ارتباط خوبی برقرار کند اما متاسفانه هنوز در بحث تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای همسایه ضعیف بوده است .

حسینی در ادامه گفت: کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم بسیار نزدیک هستند که با همین ظرفیت می‌توان روابط تجاری و بازرگانی با این منطقه را بیشتر کرد اما متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و به آن چه که مدنظر ما بوده است نرسیده‌ایم .

وی در پایان با اشاره به اینکه با نشست‌هایی که با هیات تجاری اقلیم کردستان خواهیم داشت، روابط تجاری را بهبود می‌بخشیم، یادآور شد: امروز اگر بتوانیم در این نشست حتی یک بحث مبادلات تجاری و بازرگانی را رو به جلو ببریم یک نقطه مثبت در خصوص این رابطه تجاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه