English

از ۲ تا ۵ خردادماه در کرمانشاه؛

برگزاری ۴۰۰ برنامه متنوع در سالروز آزادسازی خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تدارک بیش از 400 برنامه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در این استان خبر داد.

برگزاری 400 برنامه متنوع در سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مرادعلی محمدی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از روز دوم تا پنجم خرداد و به مدت چهار روز برگزار می شود، گفت: این برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و خودباوری دینی و ملی به منظور نهادینه سازی روحیه ولایتمداری، ایثار و مقاومت و شهادت طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس برگزار می شوند.

 وی در تشریح  مهترین برنامه‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان کرمانشاه اظهار کرد: از روز سه شنبه(دوم خرداد) که تحت عنوان "سلحشوری، پایمردی و ایثارگری ومدافعین حرم" نامگذاری شده مراسم جشن سالروز آزادسازی خرمشهر به مدت سه شب در پارک شبدیز کرمانشاه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. از دیگر برنامه های این روز می‌توان به سرکشی ازخانواده های معظم شهدا اشاره کرد.

محمدی با اشاره به برنامه های روز سوم خرداد که با نام "مقاومت، ایثار و پیروزی" نامگذاری شده، گفت: در این روز مهم نواخته شدن زنگ فتح خرمشهر در مدارس، حضور فرماندهان در صدا و سیما و مراکز مختلف به منظور خاطره گویی و تبیین عملیات بیت المقدس، تجلیل از حماسه سازان عملیات بیت المقدس و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان روز چهارم خرداد را  روز" مقاومت و پایداری" اعلام کرد و افزود: تجلیل از خانواده های ایثارگران و شهدای گیلانغرب(دومین شهر مقاوم) و همچنین حضور فرماندهان در پایگاه ها و مراکز بسیج با محوریت تبیین حماسه و مقاومت مردم و مراسم غبارروبی وعطرافشانی گلزار شهدای استان ساعت یازده با حضور مردم شهید پرور استان از برنامه های این روز است.

محمدی ادامه داد: در روز پنجم خرداد که بنام روز "ولایتمداری، وحدت و معنویت" نامگذاری شده برنامه حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنرانان قبل از  خطبه های نماز جمعه سطح استان، ورزش همگانی و پیاده روی خانوادگی به اجرا در خواهد آمد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: یکی از اهداف مهم  نظامی سیاسی صدام در حمله به جمهوری اسلامی ایران، تجزیه استان خوزستان بود که با مقاومت 35 روزه مردم و رزمندگان اسلام این هدف محقق نشد و تنها به خرمشهر و محاصره آبادان اکتفا کردند.

محمدی تصریح کرد: خرمشهر جایگاه مهمی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در کشور دارد که در دوره های گذشته نیز مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است، با این تفاوت که این بار فرزندان حضرت امام خمینی(ره) سینه خود را سپر کردند و در مقابل  هجوم دشمن با مقاومتی جانانه حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ سوم خرداد سال 1361ثبت و ماندگار شد.

وی سقوط خرمشهر در روز چهارم آبان ماه 59 را یکی از تلخ ترین اتفاقات جنگ تحمیلی برای مردم ایران عنوان کرد و از فتح خرمشهر در تاریخ سوم خرداد ماه سال 61 نیز به عنوان شیرین ترین خاطره مردم و مهمترین نقطه عطف 8 سال دفاع مقدس نام برد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه وحدت یکپارچه مردم، نهادهای مختلف و نیروهای مسلح را مهمترین عامل فتح خرمشهر عنوان و اظهار کرد: در کنار این همدلی و وحدت مردمی، فرماندهی حضرت امام(ره) در هدایت نیروهای مسلح باعث شد عملیات آزاد سازی خرمشهر پس از 578 روز با موفقیت انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: عملیات بیت المقدس از 10 اردیبهشت ماه سال 1361 آغاز شد و طی چهار مرحله، نهایتاً ساعت یازده صبح روز سوم خردادماه سال 1361 رزمندگان موفق به فتح خرمشهر و خارج کردن نیروهای دشمن به پشت مرزها شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تعداد شهدای استان کرمانشاه در عملیات غرورآفرین بیت القدس را 41 شهید اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه