English

حضور گسترده اقلیت های مذهبی تبریز در شعب اخذ رای

اقلیت‌های مذهبی ساکن شهر تبریز همراه و همگام با دیگر مردم این کلانشهر در برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات 29 خرداد مشارکت کردند.

 حضور گسترده اقلیت های مذهبی تبریز در شعب اخذ رای

به گزارش خبرگزاری موج از تبریز، هموطنان ارمنی و آشوری ساکن تبریز، با حضور در شعبه اختصاص یافته برای اقلیت‌های مذهبی در محل خلیفه گری کل ارامنه، رای خود را به صندوق‌ شماره 454 می اندازند و به این ترتیب آنان نیز سهم خود را در اداره کشور با مشارکت در روند تعیین سرنوشت ادا می کنند.

گزارش رسیده از این شعبه حاکیست که هموطنان ارمنی و آشوری با وجود تمدید ساعت اخذ رای، همچنان حضوری گسترده در پای صندوق رای دارند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با قدردانی از همشهریان ارمنی و آشوری، این حضور را موجب نزدیکی هموطنان به هم و تلاش مشترک برای تعالی کشور دانست و آن را در شکوه همبستگی و تجلی وحدت مردم مهم خواند.

سعید شبستری گفت: این حضور در حقیقت، مهر تاییدی بر شعور و آگاهی بالای سیاسی مردم این خطه از کشور است و مشت محکمی در برابر تبلیغات منفی استکبار خواهد بود و به عنوان نمودی از همدلی مردم مورد توجه قرار می گیرد.

براساس این گزارش، شعبه خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان در تبریز، کار رای‌گیری از این هموطنان را از ساعات ابتدایی رای‌گیری همزمان با سراسر کشور آغاز و این امر همچنان ادامه دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه اهر - هریس و مراغه - عجب شیر برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، 2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66 هزار و 102 نفر از آن ها برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در این استان پیش‌بینی شده است.

12هزار و 831 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند.

522 صندوق اخذ رأی برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در 2 حوزه انتخابیه مراغه - عجب‌شیر و اهر - هریس پیش‌بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر است.

20 نفر در حوزه انتخابیه اهر - هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه مراغه - عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت دارند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.

برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، سه ‌میلیون و 145هزار برگ رأی و برای انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس، 421 هزار برگ رأی تهیه و توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه