English

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

همه در انتخابات شرکت کنند/ ‌۲۰۳۰یک سند استعماری است

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت:اگر درباره سند 2030 سخن می گوییم، اسناد آن از روزنامه ها و رسانه ها نیست؛ بلکه با تحقیق این کار را انجام داده ام؛ زیرا سند 2030 یک سند استعماری است.

همه در انتخابات شرکت کنند/  ‌۲۰۳۰یک سند استعماری است

به گزارش خبرگزاری موج از قم،آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدای در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چند سفارش انتخاباتی دارم، اولا قرائن نشان می دهد، تنور انتخابات داغ شده و مردم حضور جدی در پای صندوق های رای خواهند داشت و این جای خوشحالی است که جوانان پای صندوق های رای با شور و نشاط حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه شور خوبی در بین مردم ایجاد شده است، تصریح کرد:  باید مراقب بود و یقین داشته باشید دشمن دلش می خواهد، آسیبی به انتخابات بزند و درگیری در میان طرفداران کاندیداهای ایجاد کند، با هوشیاری و درایت نقشه دشمنان را نقش برآب کنید تا انتخابات در نهایت آرامش برگزار شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: طوری نشود با آشوب و درگیری میان طرافداران کاندیداها، دشمن کامیاب شود. افراد در روزهای باقی مانده از کارهای تحریک آمیز پرهیز کنند؛ شنیده ام برخی کاندیداها از همین الان می خواهند جشن بگیرند، جشن پیروزی پس از اعلام نتایج است، زودتر از زمان اعلام نتایج جشن گرفتن، کار درستی نیست و از این کارهای تحریک آمیز دوری کنید.

وی گفت: از مذمت و اهانت به طرف مقابل پرهیز کنید؛ زیرا این رفتارها در دنیا و آخرت برای افراد مجازات دارد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درباره انتخاب اصلح، اظهار داشت: ما به حکم وظیفه از هیچ کاندیدای طرفداری نکردیم؛ اما افراد بیایند باور کنند کسی را که انتخاب می کنند در اعمالش شریک هستند و روز قیامت باید پاسخگو باشند، هرگز به سبب تعصب و رفاقت دوست و آشنا به افراد رای ندهید.

وی خاطر نشان کرد: رای سفید هم اشتباه است، سطح حضور در انتخابات را پایین می آورد، آنکه اصلح است را بینی و بین الله انتخاب کنید و به آن رای بدهید.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پایان این بخش از فرمایشات خود افزود: بعد از انتخابات شعارهای تقلب را کنار بگذارید و همه فرد منتخب را کمک کنید.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان نسبت به امضای سند 2030 واکنش نشان داد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشت: بنده در این زمینه مطالعه کرده ام و اصل مدارک و اسناد 2030 را که به زبان انگلیسی است بدست آوردم و ترجمه آن را در اختیار دارم؛ هفته آینده در این زمینه سخن خواهم گفتم و موضعگیری می کنم.

وی تصریح کرد: اگر درباره سند 2030 سخن می گوییم، اسناد آن از روزنامه ها و رسانه ها نیست؛ بلکه با تحقیق این کار را انجام داده ام؛ زیرا سند 2030 یک سند استعماری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه