English

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان:

اصفهان الگوی ترویج فرهنگ شهروندی در بین کلان شهرهای کشور

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: تمرکز اصلی در سال ۹۶ بر روی موضوع اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری خواهد بود.

اصفهان الگوی ترویج فرهنگ شهروندی در بین کلان شهرهای کشور

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: تمرکز اصلی در سال ۹۶ بر روی موضوع اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری خواهد بود.

مسعود مهدویان فر  اظهار کرد: ۲۲ میلیارد ریال بودجه در سال ۹۶ در راستای اجرای طرح های مربوط به مباحث شهروندی در شهر اصفهان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در مباحث شهروندی همواره سه محور یعنی اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری یا کالبد فیزیکی شهر، اصلاح ارتباط شهروندان با یکدیگر (روابط اجتماعی) و اصلاح ارتباط شهروندان با مدیریت شهری مد نظر قرار داشته و با توجه به انتخاب اصفهان به عنوان دبیر کارگروه شهروندی کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلان شهرهای کشور و هم چنین بر اساس تصمیمات اعضای شورای سیاست گذاری شهروندی در سال ۹۶ تمرکز اصلی شهرداری اصفهان در سال جاری بر روی موضوع اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری خواهد بود،   به طوری که عمده بودجه در نظر گرفته شده در این ارتباط هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری موضوعاتی هم چون حفظ و توسعه فضای سبز شهری، فرهنگ ایمنی و استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی، فرهنگ استفاده از دوچرخه در راستای کاهش آلودگی هوا، رعایت قوانین ترافیکی، مقابله با سد معبر، تکدی گری و تخلفات شهری، فرهنگ بازیافت و تفکیک پسماند، استفاده عموم شهروندان از امکانات دولت الکترونیک و فرهنگ پرداخت عوارض شهری حائز اهمیت بوده و به هر کدام از این موضوعات به صورت مجزا پرداخته خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت  شهر یکی از ارکان سنجش میزان موفقیت در اداره شهرها محسوب می شود، گفت : زمانی می توان از یک فرد شهرنشین به عنوان یک شهروند یاد نمود که ۳ رکن اصلی یعنی احساس هویت شهری، احساس تعلق نسبت به شهر و مشارکت در اداره امور شهر در رفتار وی پدیدار شده باشد، از همین رو در سال جاری رویکرد اصلی مدیریت شهری افزایش میزان مشارکت شهروندان در اداره امور شهر خواهد بود. وی رویکرد محله محوری را بستر اصلی پیش برد مباحث شهروندی دانست و افزود : امسال برای نخستین بار مباحث شهروندی در قالب رویکرد محله محوری به واسطه معاونت های فرهنگی اجتماعی مناطق به صورت هماهنگ در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرایی خواهد شد.

مهدویان فر با اشاره به اینکه مخاطب اصلی در ترویج فرهنگ شهروندی دانش آموزان و بانوان خواهند بود، گفت: مخاطب اصلی در فرهنگ سازی شهری با رویکرد محله محوری دانش آموزان یعنی مقطع سنی کودک و نوجوان و نیز بانوان به ویژه بانوان خانه دار خواهند بود چرا که بر اساس تجربیات حاصل شده این افراد در بحث فرهنگ سازی شهری نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه ریزی های انجام شده و با اولویت بندی صحیح موضوعات در ترویج فرهنگ شهروندی کلان شهر اصفهان هم چون گذشته به عنوان کلان شهر پیشتاز و الگویی برتر در مباحث شهروندی مورد توجه سایر کلان شهرها قرارخواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه