English

استاندار کرمانشاه:

مجموعه طاق‌بستان باید از نابسامانی رها شود

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه به‌منظور ساماندهی محوطه تاریخی طاق‌بستان در نظر گرفته‌شده است.

مجموعه طاق‌بستان باید از نابسامانی رها شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر اسدالله رازانی در جلسه شورای راهبردی طاق‌بستان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نام کرمانشاه بانام‌های بیستون و طاق‌بستان عجین می‌دانند و بخش عمده‌ای از گردشگران برای مشاهده طاق‌بستان به کرمانشاه می‌آیند.

وی افزود: می‌خواهیم این اثر به مرحله‌ای برسد طاق‌بستان به یکی از مناطق نمونه کشور تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه در رابطه با اجرای بخش‌هایی از طرح همچون تملک زمین‌ها با تردید روبه‌رو هستیم، گفت: باید برای طاق‌بستان برنامه مشخص و مرحله‌بندی شده داشته باشیم و آن را اجرایی کنیم.

دکتر رازانی بابیان اینکه طرح سه‌ساله‌ای برای ساماندهی مجموعه طاق‌بستان در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: در این طرح باید اهداف سالانه با بودجه مشخص تأمین شود.

وی اعلام کرد: برای اجرای طرح سه‌ساله ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته‌شده است که باید سهم سال ۹۶ از این بودجه به مشخص شود.

استاندار کرمانشاه با تأکید تهیه سند ساماندهی طاق‌بستان گفت: ما انتظار داریم محوطه تاریخی طاق‌بستان از نابسامانی کنونی خارج شود و به سمت منطقه‌ای نمونه پیش رود.

دکتر رازانی تأکید کرد: باید مردم منطقه آثار اجرای طرح‌های ساماندهی طاق‌بستان را مشاهده کنند و ساماندهی طرح مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند.

وی توسعه بدون ضابطه مراکز عرضه غذا در اطراف طاق‌بستان را یکی از معضلات پیش روی ساماندهی محوطه تاریخی طاق‌بستان دانست.

معاون امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه عنوان کرد: یونسکو اعتقادی بر پاک‌سازی کامل محیط‌های تاریخی ندارد بلکه باید زندگی معاصر مردم منطقه در کنار آثار حفظ شود.

مهندس مجتبی نیک کردار افزود: وجود غذا فروشی‌های اطراف طاق‌بستان نشان‌دهنده ظرفیت خوب منطقه برای جذب گردشگر و ثروت آفرینی است ازاین‌رو باید آن‌ها را در راستای ساماندهی به منطقه حفظ کرد.

وی در رابطه با ارتباط قطاری شهری کرمانشاه و طرح ساماندهی طاق‌بستان گفت: ایستگاه آخر قطار شهری میدان معلم خواهد بود که به جمعیت بسیاری از شهرک‌های اطراف خدمات‌دهی می‌کند.

نیک کردار اظهار داشت: یونسکو برای اجرای قطار شهری از ما تعهد گرفت که قطار شهری منظر اطراف شکارگاه خسروپرویز را تخریب نکن که ما قبول کردیم که قطار در اطراف طاق‌بستان از زیرزمین عبور کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه