English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

کشف سرقت ۱۰ میلیاردی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : اعضای باند سه نفره ای که با نفوذ به سیستم حسابداری یک شرکت معتبر مبلغ 10 میلیارد ریال از حساب آن شرکت به صورت غیر مجاز برداشت کرده بودند توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شدند.

کشف سرقت 10 میلیاردی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شرکت های معتبر مبنی بر اینکه سیستم حسابداری آن شرکت مورد نفوذ قرار گرفته و با تغییر اطلاعات حسابداری آن مبلغ 10 میلیارد ریال از حساب آن شرکت برداشت شده است  بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی دو نفر متهم اصلی و یک نفر همدست آنها که از کارمندان آن شرکت بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان در بازجویی های انجام گرفته صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را منافع مالی عنوان داشتند.

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به تحویل هرسه متهم به مراجع قضائی به مدیران شرکت ها و سازمان ها توصیه کرد،از رمزهای عبور قوی جهت ورود به سیستم های رایانه ای استفاده نمایید،آنتی ویروس ها و ضد بد افزارهای بروز شده و اصلی بر روی سیستم ها نصب نمایند،از فایروال های قوی جهت جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده نمایند، به محض اخراج پرسنلی از سازمان کلیه دسترسی ها و رمز های عبور وی را تغییر دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه