English

امضای تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی استان اصفهان با گوانجو

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی استان اصفهان با گوانجو به امضای رئیس اتاق بازرگانی و معاون استاندار گوانجو رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی استان اصفهان با گوانجو

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سهل‌آبادی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، اصفهان را صنعتی‌ترین استان کشور با ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی برشمرد و گفت: تولید فولاد و مصنوعات فلزی، مصالح ساختمانی و مصنوعات نساجی ازجمله توانمندی‌های استان اصفهان است که می‌تواند با گوانجو روابط  نزدیکی را تعریف کند.

وی تولید محصولات کشاورزی، فرش دستباف و صنایع‌دستی در ۱۷۰ رشته را از دیگر مزیت‌های تولیدی استان برشمرد و گفت: صنایع‌دستی استان اصفهان  می‌تواند یکی از بخش‌های مهم صادراتی با چین باشد.

سهل‌آبادی به تهیه ۱۴۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها از سوی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی موردحمایت است و تمام مراحل مطالعه و مکان‌یابی آن صورت گرفته است.

وی به نقش بانوان در عرصه اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در انتخابات پیش روی شورای شهر اصفهان بانوان کاندیدا حضور فعالی در عرصه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند.

معاون استاندار گوانجو در این دیدار، گفت: رابطه اصفهان و گوانجو به یک‌صد سال اخیر بازمی‌گردد و این دو استان از طریق راه ابریشم دریایی به تبادل کالا می‌پرداختند.

لی جی پینگ با اشاره به  پیشرفت اقتصادی  چین  در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: صنایع پتروشیمی، نساجی و های تک در گوانجو رشد فراوانی داشته و زمینه مناسبی برای توسعه همکاری با استان اصفهان است.

معاون استاندار گوانجو با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و گوانجو گفت: این تفاهم‌نامه نقطه عطف روابط اقتصادی این دو استان  است.

پینگ تولید تزیینات داخلی را یکی از بخش‌های مهم اقتصادی گوانجو برشمرد و افزود: استفاده از تجهیزات مدرن انرژی و سازگار با محیط‌زیست از دیگر توانمندی‌های این استان است.

وی با اشاره روابط نزدیک گوانجو و اصفهان بیان داشت: هیات تجاری متعددی از سوی دو استان تبادل شده و امیدوارم روابط اقتصادی دو طرف تقویت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه