English

کارشناس امور شهری در گفتگو با موج:

شورا یاری بازوی قدرتمند در سیستم مدیریت شهری اهواز / اداره شهر بدون مشارکت شهروندان غیرممکن است

یک کارشناس امور شهری گفت: با توجه به وسعت و گستردگی کلانشهر اهواز سپردن بخشی از مدیریت اموری شهری به شورا یاری ها راه برون رفت از مشکلات شهری است.

شورا یاری بازوی قدرتمند در سیستم مدیریت شهری اهواز / اداره شهر بدون مشارکت شهروندان غیرممکن است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید سلطان حسینی امین گفت : اداره شهر بدون مشارکت شهروندان کاری غیرممکن است از این رو جلب مشارکت شهروندان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت‌ شهری محسوب می‌شود که دستیابی به این مهم جز از طریق تلاش علمی و برنامه‌ریزی شده مبتنی بر شناخت کافی از مساله امکان پذیر نمی‌باشد.

حسینی امین، لازمه‌ی تحقق دموکراسی را مشارکت گسترده‌ی مردم در قالب انواع سازمان‌ها و تشکل‌ها دانست و افزود: استقلال شورایاری‌ها سبب می شود خواسته‌های متعارف مردم از طریق این نهاد مطرح و به گوش مسئولان اجرایی برسد و قطعا تسریع در امور کارها را به همراه خواهد داشت.

وی شورایاری ها را کوچکترین هسته مشارکت مردمی در یک جامعه برای دخالت دادن مردم در مشکلات خود عنوان کرد و افزود: شورایاری‌ها را می‌توان نماد یک حرکت مردمی در انعکاس مشکلات و همکاری با مسئولین در برنامه‌های تبیین شده تلقی کرد که در صورت بهاء دادن به آنها، یک بازوی بسیار قدرتمند در  سیستم مدیریت شهری خواهند بود و قطعا این بازوی مهم در شوراهای اسلامی شهر و حتی کمک به شهرداری‌ها نقش موثری دارد.

این کارشناس معتقد است:انتخاب افرادی در این راستا به عنوان اعضای شورای شهر و در سطح محلات و شورایاری‌ها می‌تواند نقش فعالی در حل مشکلات و هموار کردن مسیر خدمت رسانی داشته باشد.

سید سلطان حسینی امین تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم مشارکت مردمی را در اداره امور و مراحل خدمت رسانی بیشتر کرده و مردم را در این مسیر دخالت دهیم موفق‌تر عمل کرده ایم. البته باید جایگاه و محدوده اختیار شورایاران مشخص شود تا انتظارات در این حیطه بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه