English

پلیس فتای اصفهان خبر داد:

کاربران و سازمان‌ها مراقب باج افزار جدید باشند

ویروس باج افزار جدید و خطرناکی تعداد زیادی از سیستم‌های رایانه ای را در کشور‌های مختلف آلوده کرده است بطوریکه برخی از سیستم ها در کشورمان از جمله اصفهان نیز به این ویروس آلوده شدند.

کاربران و سازمان‌ها مراقب باج افزار جدید باشند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، باج افزار ویروسی است که پس از آلوده کردن رایانه، فایل ها و اطلاعات آن را قفل کرده و به ازای باز کردن این قفل مبلغی را به عنوان باج طلب می کند.

این باج‌افزار از یک آسیب‌پذیری که بر روی سیستم ویندوز وجود دارد استفاده می‌کند و اگر یک رایانه در یک سازمان یا شرکت آلوده به این باج‌افزار شود، سایر سیستم‌های آسیب‌پذیر در شبکه محلی نیز آلوده به این ویروس می شوند.

این باج افزار داده‌ها را رمز کرده و سپس درخواست 300 دلار در قالب بیت‌کوین  در قبال رمز گشایی آن و اجازه دسترسی صاحبان اطلاعات را می‌کند. سپس عنوان می‌کند که اگر تا سه روز مبلغ پرداخت نگردد میزان درخواستی آنها دوبرابر خواهد شد و اگر مبلغ تا هفت روز پرداخت نگردد، داده‌های رمز شده حذف خواهند شد.

این باج افزار به سرعت در حال گسترش است و  به تمامی قاره‌ها نفوذ کرده است.

در این حمله، باج‌افزار در سیستم‌هایی که محافظت کامل ندارند از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل می شود.این باج‌افزار با استفاده از یک نرم افزار که سازمان امنیت ملی ایالات متحده برای مصارف امنیتی روی آن کار کرده بود و اخیرا به سرقت رفت تولید شده است و با استفاده از مشکل امنیتی ویندوز به سیستم ها نفوذ می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه