English

رئیس اتاق کرمانشاه:

با اقدامات دولت نظم و نسق به اقتصاد کشور برگشته است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: با اقداماتی که دولت طی این چهار سال در حوزه اقتصادی انجام داده شاهد نظم و نسقی در اقتصاد کشور هستیم که امکان ایجاد تحولات برای سال‌های بعد را فراهم می‌کند.

با اقدامات دولت نظم و نسق به اقتصاد کشور برگشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم اظهار کرد: برخی از اقداماتی که دولت انجام داده و باعث تحول در اقتصاد کشور شده ممکن است موردتوجه عامه مردم قرار نگیرد و فقط برای یک قشر خاص نتایج آن مشخص باشد که چقدر مثمر ثمر بوده است.

وی ثبات بازار را یکی از مهم‌ترین اقدامات اقتصادی دولت یازدهم دانست و افزود: برخلاف رویه گذشته، در این دولت شاهد کنترل تورم بسیار بالابودیم که نتیجه آن کاستن از هیجانات کاذب بازار بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازگانی ایران معتقد است، در این چهار سال کمتر شاهد بالا و پایین رفتن ناگهانی قیمت کالاها و حتی کالاهای سرمایه‌ای بودیم.

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، این نظمی که در ساختار اقتصادی ایجادشده، زیربنای مناسبی است که در چهار سال آینده از آن برای رونق کشور استفاده شود.

کاشفی یادآوری کرد: به‌علاوه امیدواریم در چهار سال آینده تأثیر این اقدامات زیربنایی را در معیشت و رفاه عامه مردم هم ببینیم و این همان چیزی است که در حال حاضر اکثر نامزدهای انتخاباتی روی آن تأکید می‌کنند.

وی برگرداندن رونق به واحدهای تولیدی را نیز از اقدامات مهم اقتصادی دیگر دولت برشمرد و تصریح کرد: طی یک سال اخیر شاهد بودیم بنگاه‌های بزرگ و کلان کشور دوباره به رونق بازگشتند، برای مثال در بخش پتروشیمی 30 درصد رشد تولید و صادرات داشتیم و در سایر حوزه‌ها مانند خودروسازی، فولاد و ... نیز رونق به واحدها بازگشته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان کرد: خروج صنایع بزرگ از رکود به زمان نیاز دارد تا تأثیر خود را بر صنایع کوچک و کل اقتصاد کشور نشان دهد.

کاشفی گفت: به نظر می‌رسد پس‌ازاین باید تمرکز بیشتر برای رونق بخشیدن به واحدهای کوچک و متوسط باشد که این واحدها در ایجاد اشتغال و بالا رفتن سطح رفاه مردم بیشتر اثرگذارند.

وی از رشد اقتصادی که دولت یازدهم ایجاد کرده هم یادکرد و افزود: زمانی رشد اقتصادی در کشور منفی و زیر صفر بود و اکنون این رشد بسیار بیشتر شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: درمجموع امروز در اقتصاد کشور شاهد نظم و نسقی هستیم که امکان ایجاد تحولات را برای سال‌های آینده فراهم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی