English

اعلام دلیل آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز گفت: هیچ‌گونه ضوابط ایمنی در نگهداری و انبارداری در این پاساژ رعایت نمی‌شد و این مسأله سبب آتش‌سوزی بسیار سریع به همه پاساژ و طبقات پاساژ و گسترش آن شد.

اعلام دلیل آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز
به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز گفت: هیچ‌گونه ضوابط ایمنی در نگهداری و انبارداری در این پاساژ رعایت نمی‌شد و این مسأله سبب آتش‌سوزی بسیار سریع به همه پاساژ و طبقات پاساژ و گسترش آن شد.
 
امیر نجفی با ارائه گزارش کلی از آتش‌سوزی روز گذشته پاساژ رضوان اظهار داشت: روز گذشته رأس ساعت 13 و 34 دقیقه کسبه و شهروندان با تماس‌های مکرر به سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اهواز خبر وقوع آتش‌سوزی گسترده و شدید در پاساژ رضوان واقع در خیابان آزادگان جنب میدان شهدا را اعلام کردند.
 
وی با اشاره به این‌که فرماندهی 125 بدون درنگ تیم‌های اطفای حریق و امداد نجات را به تعداد 4 دستگاه به محل حادثه اعزام کرد، ادامه داد: آتش نشانان با وجود وضعیت ترافیکی مسیر اما موفق شدند 3 دقیقه بعداز اعلام به محل حادثه برسند؛ براساس اعلام شهروندان و فرمانده تیم عملیاتی دود متصاعد شده از حریق پاساژ از فاصله بسیار دور قابل رؤیت است.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز با بیان این‌که آتش‌نشانان به محض استقرار در محل حادثه با شعله‌های سرکش آتش از طبقه همکف، راهروهای پاساژ، طبقه اول و پشت‌بام روبه‌رو شدند، گفت: باتوجه به سطح آتش‌سوزی از طریق بیسیم از مرکز 125 تقاضای نیروی پشتیبانی و کمکی کردیم.
 
وی محتویات پاساژ رضوان را مملو از موادی همچون استون، تیتر، ادکلن، اسپری‌های مختلف خوشبو کننده و صنعتی، انواع چسب‌ها و ابر، پنبه و لوازم تزئینات برشمرد و افزود: این مواد جزء مواد پرخطر و سریع الاشتعال بودند و متاسفانه هیچ‌گونه ضوابط ایمنی در نگهداری و انبارداری در این پاساژ رعایت نمی‌شد این مسأله سبب آتش‌سوزی بسیار سریع به همه پاساژ و طبقات پاساژ و گسترش آن شد.
 
نجفی از مجهز بودن آتش‌نشانان به تجهیزات فردی و تخصصی خبرداد و با اشاره به این‌که این قشر با همه امکانات جانانه از خیابان‌های اطراف و پشت‌بام در دل حادثه قرار گرفتند و تلاش کردند تا علاوه بر اطفای حریق، مانع از سرایت آن به ساختمان‌های مجاور شوند، گفت: باتوجه به گرمای هوا و لباس‌های خیس و سنگنین آتش‌نشانان کار برای آنها سخت شده بود و همین عامل سبب شد که آتش‌نشانان از ناحیه گردن یا دست دچار سوختگی یا به گرمازدگی مبتلا شدند.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز با اشاره آتش‌سوزی پاساژ رضوان پس از 5 ساعت با رشادت آتش نشانان خاموش شد، گفت: وی با اشاره به این‌که به لطف در آتش‌سوزی پاساژ رضوان تلفات جانی نداشتیم اما 8 آتش نشان و یک شهروند مجروح و به بیمارستان اعزام شدند،
 
وی افزود: از همه نیروهای امدادی و مأموران آتش‌نشانی شرکت نفت، شرکت فولاد خوزستان، هلال احمر، اورژانس، پلیس، سازمان آب و فاضلاب، خدمات شهری شهرداری تقدیر می‌کنیم.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی