English

در دیدار شهردار اصفهان با هیات تجاری و دانشگاهی اتریش مطرح شد:

وین آماده همکاری با اصفهان در زمینه های مختلف است

شهردار اصفهان در دیدار هیات تجاری و علمی از وین اتریش ضمن معرفی کاملی از ویژگی های شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان علاوه بر وجود آثار تاریخی متعدد عضو سازمان بین المللی مهم بسیاری است که می تواند زمینه را برای برقراری یک دیپلماسی فعال فراهم کند.

وین آماده همکاری با اصفهان در زمینه های مختلف است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان  ، وی با بیان اینکه اصفهان ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی، عضو شبکه شهرهای خلاق جهانی و عضو شهرهای دوستدار کودک جهان است، تصریح کرد: اصفهان همچنین به عنوان مرکز منطقه ای شهرهای دانش محور نیز شناخته شده که تمام این ظرفیت ها بستری را برای تعامل اصفهان با شهرهای جهانی فراهم می کند چراکه این شهر تنها مختص به ایران نبوده و متعلق به کل جهان است.

جمالی نژاد برند اصفهان را شهری با روایت های ناگفته دانست و افزود: نصف جهان ناگفته های بسیاری درون خود دارد. در دیداری که با شهردار وین طی ماه های گذشته داشتیم قرار شد تفاهمنامه های بسیار خوبی را میان دو شهر وین و اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به طور قطع وین ظرفیت های بسیار خوب در زمینه های گوناگون برای کمک به اصفهان دارد، اضافه کرد: اصفهان قرار است به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده و حضور شهرها و کشورهایی که در این عرصه کار کرده اند می تواند کمک بسیار خوبی به اصفهان باشد.

شهردار اصفهان گفت: اصفهان به دلیل اینکه شهری تاریخی است در حوزه توسعه باید بسیار محتاط عمل کرده و با حفظ میراث گذشته خود در این زمینه اقدام کند، در این زمینه باید فناوری های نرم را به شهر اصفهان آورده تا میراث گذشته ما دستخوش تغییرات نشود.

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی، آلودگی هوا و ترافیک از موضوعاتی است که علاقه داریم با شهر وین همکاری کنیم، تاکید کرد: هم اکنون سه محور توسعه را در زمینه های گردشگری، دانش و فناوری های نوین و هنر در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه ها آماده همکاری و بستن تفاهمنامه های میان شهر اصفهان و وین و شرکت های این دو شهر هستیم.

جمالی نژاد افزایش توریسم را یکی از اهداف شهر اصفهان ذکر کرد و گفت: فراهم آوری زیرساخت های گردشگری یکی دیگر از موضوعاتی است که می توانیم با شهر وین همکاری کنیم.    

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه