English

در کرمانشاه ۳۹۹ میلی‌متر باران باریده است؛

ساخت‌وساز غیرمجاز در مسیر رودخانه عامل حوادث سیلابی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: متأسفانه در حومه شهر کرمانشاه عدم رعایت اصول مهندسی رودخانه و با تجاوز به حریم و بستر و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی مشکلاتی را برای خود و مجموعه مدیریت شهری ایجاد نموده‌اند.

ساخت‌وساز غیرمجاز در مسیر رودخانه عامل حوادث سیلابی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، کیاست امیریان در کارگاه یک‌روزه تبیین نظامنامه مدیریت سیلاب در وزارت نیرو با حضور استان‌های ایلام ،لرستان، همدان در کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: کشور ایران کشور خطرپذیری است و می‌بایست با اقدامات پیشگیرانه و ساده در سرشاخه‌های رودخانه‌ها می‌توان به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از به وقوع پیوستن رودخانه‌ها می‌توان به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از به وقوع پیوستن سیلاب‌های حجیم و مخرب جلوگیری کرد.

در ادامه این نشست مهندس آقابیگی مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل مدیریت منابع آب ایران با اشاره به ابلاغ نظامنامه سیلاب از سوی وزیر نیرو گفت: در این سند که به مجموعه شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها ابلاغ گردیده اهداف و وظایف 12 ارگان، وزارتخانه و سازمان متولی مدیریت سیلاب کشور مشخص‌شده است.

آقابیگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به میزان بالای خطرپذیری کشور گفت: 3 دلیل عمده باعث گردیده که متأسفانه ایران ازنظر میزان خطر در رتبه دهم دنیا قرار گیرد. مدیریت کل بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران این 3 دلیل را: عوامل اقلیمی – خصوصیات منطقه‌ای و حوضه‌ای و عوامل انسانی بیان کرد و اضافه کرد متأسفانه عوامل انسانی بخش عمده‌ای از این میزان را به خود اختصاص داده که می‌بایست با اصلاح رفتار انسانی این میزان را تقلیل دهیم.

لازم به ذکر هست که در این کارگاه یک روز علاوه بر مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه معاونین شرکت‌های آب منطقه‌ای و مدیران امورات آب تابعه، مدیران دفاتر سواحل رودخانه‌های استان‌های هم‌جوار نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه