English

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه:

تاکنون از ۴۶۷ شرکت و واحد فناور حمایت کرده‌ایم

هشتمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

تاکنون از 467 شرکت و واحد فناور حمایت کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از قدمت بیش از 10 ساله پارک علم و فناوری در کرمانشاه یادکرد و گفت: در این مدت 467 شرکت و واحد فناور وارد پارک کرمانشاه شده و موردحمایت قرار گرفتند.

معصومه خان‌احمدی ادامه داد: از این تعداد هم‌اکنون 320 واحد فعال هستند و تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بابیان اینکه تاکنون 181 واحد و شرکت از پارک علم و فناوری کرمانشاه خارج‌شده‌اند، یادآوری کرد: از این تعداد 112 واحد موفق بودند.

خان‌احمدی همچنین از تولید 130 دانش فنی در شرکت‌ها و واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری در این مدت خبر داد که 50 ایده نیز به فناوری صنعت ساز تبدیل‌شده است.

وی به واحدهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون هفت مرکز رشد و سه کانون شکوفایی خلاقیت داریم و دفاتر جذب و پذیرش، دفاتر خدمات تجاری‌سازی و بازاریابی، شرکت نظارت و ارزیابی واحدهای فناوری، دبیرخانه دانش‌بنیان، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس، دفتر تدوین استاندارد و... نیز در مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.

به گفته این مسئول، همچنین اولین مرکز شتاب دهی ایده‌های خارج از تهران در خود پارک کرمانشاه ایجادشده که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال برنامه داریم تعداد مراکز شتاب دهی را به سه مرکز افزایش دهیم و مرکز انیمشین و فیلم‌سازی را نیز راه‌اندازی کنیم.

خان‌احمدی در خصوص ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای به شرکت‌ها و واحدهای فناور نیز تأکید کرد: سالانه 500 ساعت مشاوره فنی، 300 ساعت مشاوره اقتصادی و چندین جلسه مشاوره حقوقی برای واحدها در نظر گرفته می‌شود.

وی بابیان اینکه در بعد ملی نیز یکسری وظایف بر عهده پارک‌ها گذاشته‌شده، یادآور شد: کرمانشاه مسئولیت دبیرخانه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه، ایلام و کردستان را بر عهده دارد، به‌علاوه مرجعیت مالکیت فکری منطقه را نیز داریم که تاکنون 130 اختراع در این مرکز بررسی‌شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بابیان اینکه کرمانشاه یکی از پنج پارک کشور به‌عنوان درگاه صادرات است، گفت: ما صادرات به عراق را بر عهده‌داریم.

خان احمدی به برنامه‌های پارک برای فرهنگ‌سازی و تجاری‌سازی ایده‌ها نیز اشاره داشت و ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری تورهای بازدید، برگزاری ایده کمپ‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه با سایر مراکز برای بهبود تسهیل قوانین کسب‌وکار واحدها و... ازجمله این اقدامات است.

به گفته این مسئول، اقدامات انجام‌شده باعث شده تاکنون پنج پروژه مشترک با کشورهای آلمان، روسیه و ترکیه داشته باشیم و چند توافق بین‌المللی نیز به امضا برسد.

وی اظهار کرد: اخیراً هم شاهد راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش‌های هواوی بودیم که بیش از 520 نفر در دوره اول در این واحد آموزش دیدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان به نقش مهم روابط عمومی‌ها در تعامل بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری هم اشاره داشت و تأکید کرد: مشکل عمده استان‌های منطقه پنج، اشتغال فارغ‌التحصیلان است که باید از ظرفیت روابط عمومی‌ها برای شناساندن خدمات پارک‌های علم و فناوری به دانشجویان استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه